VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kukuřice zpomaluje vlaky. Nejsou vidět

Vysoké rostliny snižují výhled řidičů i strojvůdců. Správci železničních tratí jednají s farmáři o změně plodin.

16.9.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

Česká železnice se potýká s příliš bujnou vegetací kolem železničních tratí. Nejde přitom jen o stromy, které mohou v případě silného větru zablokovat trať.

Vlaky mezi Mladou Boleslaví a Mělníkem musejí od srpna u Katusic zpomalit před přejezdy až na desetikilometrovou rychlost. Od 16. srpna totiž platí rozkaz Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), který zpomaluje rychlost na přejezdu blíže Mladé Boleslavi na 30 kilometrů v hodině a na dalších na 10 kilometrů v hodině. Jako důvod je v rozkazu uvedená vzrostlá kukuřice. Ta je už tak vysoká, že přes ni není dobře vidět.

Podle mluvčí SŽDC Kateřiny Šubové problém s majitelem pole řeší. „Vyzvali jsme ho, aby zvolil jiné vhodné, především nižší plodiny. S ohledem na aktuální rozhledové podmínky způsobené vzrostlou kukuřicí musí být rychlost snížena. Po sklizni se samozřejmě opatření zruší,“ dodala Šubová.

JEN ČÁST ROKU

Jde ale jen o část problému, který správci železnic se vzrostlou vegetací mají. Podle ředitele Drážního úřadu Jiřího Koláře může být problém i s vysokou trávou nebo jinými plodinami. „Pokud máte například vedle trati slunečnicové pole, kde mohou jednotlivé rostliny klidně přesáhnout i dva metry, pak to bezesporu komplikace je,“ říká Kolář.

Problém je to pro strojvedoucího: má zakrytý výhled na blížící se přejezdy. Komplikace to způsobuje i řidičům silničních vozidel. „Ti naopak mohou mít zhoršený výhled na bezpečné přejetí železničního přejezdu.

Problém u těchto případů je, že nejde o trvalý porost, což zapříčiňuje, že určité období jsou rozhledové poměry pro strojvedoucího i řidiče naprosto ideální a určité období zase zcela nevyhovující normám,“ dodal Kolář.

Podle něho ale nejde mávnout rukou nad tím, že nevyhovující období trvá jen část roku. „Podmínky zajišťující oboustrannou bezpečnost, tedy jak tu železniční, tak silniční, musí být zajištěny po celou dobu, tedy 365 dní v roce. I proto je potřeba občas konat taková opatření, která buď krátkodobě, nebo dlouhodobě pomohou situaci zlepšit,“ dodal Kolář.

MÍRNÝ POKLES

Podle statistik Drážní inspekce letos zatím počet nehod na přejezdech nepatrně klesá. V letošním roce Drážní inspekce eviduje na železničních přejezdech celkem 119 střetnutí, při kterých zahynulo 30 osob a dalších 44 bylo zraněno. „Za stejné období minulého roku jsme evidovali o osm střetnutí a čtyři usmrcené více, než v letošním roce,“ řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Autor: Jan Sůra

16.9.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Forbíny Rytířů Mělnických v prostorách poetické kavárny Pohodovej anděl.
11

Stanou se rytířské forbíny novu tradicí?

Ilustrační foto.

Kam na Mělnicku za zábavou? Vyberte si!

ON-LINE: Ptejte se ragbyového trenéra Roberta Votipky

Kralupy – Pomáhal zakládat kralupský ragbyový klub, prožil s ním všechny těžké chvíle a je nadále jeho výraznou součástí. Trenér Robert Votipka je jedním z těch, který se snaží ragby postavit na slušnou úroveň i u nás. A právě kralupský kouč je naším dalším hostem online rozhovoru pro Mělnický deník. 

V okolí Prahy mají vyjet nové vlaky. Budou mít jedno, nebo dvě patra?

České dráhy chtějí v příštích letech zásadně obnovit elektrické vlaky pro Pražskou integrovanou dopravu. Názor, jak mají vozy vypadat, se začíná v poslední době měnit. Pro dopravu v Praze a okolí chtějí České dráhy koupit jedenáct vlaků, které mají jezdit na lince z Milovic do Benešova u Prahy. Dopravce ve svých plánech zatím počítá s tím, že vlaky by byly jednopodlažní a sedmivozové.

KRÁTCE: Máslový betlém se prodraží

Mělnicko - Přinášíme vám přehled krátkých zpráv z regionu.

Míří Pavel Handlík z Boleslavi do Ameriky?

Mladá Boleslav /ROZHOVOR/ - Tenhle rozhovor je zvláštní. Je jiný. Autorem není novinář, ale hudebník. A ten vyzpovídal svého kolegu z kapel Sunny Side a Barbecue. Jiří Šubr tak pokládal otázky Pavlu Handlíkovi.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT