„Muž si prostřednictvím internetového portálu Sbazar.cz v prosinci objednal motorovou pilu Husqvarna a na účet prodávajícího zaslal požadovanou částku 11 700 korun. Prodávající mu však objednané a zaplacené zboží nedodal a přestal s ním komunikovat," uvedla k podvodům ve virtuálním světě mluvčí berounské policie Marcela Pučelíková.

Případů, kdy prodejce přestane se zákazníkem komunikovat, je stále větší počet. Lidé kvůli těmto podvodníkům mnohdy přijdou o desetitisíce korun.

„Na nejmenovaném portálu jsem si objednal zimní pneumatiky. Recenze obchodníka byly tři a vcelku dobré. Když jsem za ně zaplatil, přestal se mnou komunikovat. Chtěl jsem k jeho inzerci napsat negativní hodnocení a zjistil jsem, že už tam nějaké má. Zároveň se mnou takto podvedl deset dalších," popsal hořkou zkušenost Jaroslav Sova z Berouna.

Nespočet triků

Podvodníci mají k dispozici nespočet triků, jak internetové zákazníky oklamat. „Vždy je bezpečnější neprovádět platby předem na nevěrohodné, například anonymní účty," upozornila Marcela Pučelíková.

Policie řešila v minulosti i několik případů, kdy lidem místo objednaného zboží přišlo na dobírku v zaplaceném balíku jiné zboží. Místo mobilů či lega dostali mouku, cukr, cihly i stavební suť. Při výběru obchodníka je velmi dobré si proto také ověřit, zda má firma kamenný obchod.

To je jedna z možností, jak předejít následnému zklamání. „Vyplatí se vybírat a nakupovat zboží raději u prověřených obchodníků a nebo si ho nechat posílat na dobírku. Já to jinak nedělám. Už jsem kdysi také naletěla, a to při nákupu parfému. Od té doby jsem nedůvěřivá," svěřila se Vilma Čápová ze Zdic.

„Upozorňujeme lidi, aby byli při objednávání zboží přes internet vždy obezřetní a o prodejci si zjistili co nejvíce informací. To se týká i recenzí," upozornila Marcela Pučelíková s tím, že obezřetnost při nákupech dárků je určitou zárukou, že záludní podvodníci nezkazí radost z vánočních svátků.

Čtěte také: Chtěl koupit dárek k Vánocům, místo toho se stal obětí podvodníka