Ve vlaku se nikomu nic nestalo. Mluvčí drážní inspekce Martin Drápal konstatoval, že hmotné škody byly vyčísleny dohromady na 570 tisíc korun: 350 tisíc na vlaku, 160 na trati, a 60 na autě.
Hasičské jednotky, jejichž asistenci si vyžádali zdravotničtí záchranáři, se na místo sjely ze čtyř stran, informoval odpoledne Jaroslav Gabriel z centrály středočeských hasičů.
Krajské operační středisko podle jeho slov vyslalo týmy ze stanic profesionálů v Berouně a v Hořovicích – a povolány byly také drážní jednotky z Plzně i z Prahy. „Hasiči z rychlého zásahového automobilu z Hořovic, kteří byli na místě zásahu jako první, zjistili, že ve vlaku není nikdo zraněný,“ připomněl Gabriel. Pak už došlo na vyšetřování – a po jeho skončení na smutnou práci spojenou s vyprošťováním zaklíněného těla a na odklizení zničeného auta z kolejiště.
#clanek|3443702#
„Středočeští hasiči po třech hodinách odjeli; na místě zůstali kolegové ze Správy železniční dopravní cesty, kteří budou pomocí speciální nakolejovací soupravy vracet vlak na koleje,“ konstatoval Gabriel v době, kdy zásah stále pokračoval.
Řešení následků události si vyžádalo přerušení provozu na železniční trati číslo 200 i na souběžné trati číslo 172 spojené s obousměrným zavedením náhradní autobusové dopravy v úseku Lochovice–Zdice. Dva odpolední rychlíky nemohly jet v úseku mezi stanicemi Zdice a Praha-hlavní nádraží. Na pět hodin také policisté uzavřeli silnici.
Okolnosti tragické srážky prošetřuje nejen policie, ale i Drážní inspekce ČR. Její mluvčí Drápal konstatoval, že se jedná o vůbec první úmrtí na železnici v letošním roce.
Dřívější zkušenosti ukazují, že v podobných případech vina nebývá na straně železnice. Nehody na železničních přejezdech pohříchu nejsou výjimkou – a bohužel ani ty se smrtelnými následky. V celé republice následkům takovýchto střetů podlehnou desítky osob ročně; počet nehod se v posledních letech pohybuje mezi 170 a 190. I proto se na chování řidičů na přejezdech zaměřují i policisté v rámci dopravních akcí. Nejvíce tragédií se stává právě na železničních přejezdech bez závor – ať už zabezpečených pouze výstražnými kříži, nebo světelnou signalizací. Pokud je přejezd vybaven červenými světly, vyšetřovatelé zpravidla zjistí, že v době nehody byla v činnosti. To, že přejezdové zabezpečovací zařízení fungovalo, vpodvečer Drápal potvrdil i v souvislosti se čtvrteční nehodou.
Do budoucna se jako jedno z možných řešení jeví nejenom rekonstrukce přejezdů, ale také důraz na budování mimoúrovňového křížení silnic a kolejí.
#clanek|3443742#