VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové vlaky, více spojů, lepší přestupování. Přichází nový jízdní řád

Střední Čechy – Vlaků bude ve středních Čechách i v Praze jezdit podstatně víc než dosud – a to s podstatně lepší návazností. S tímhle slibem předstoupili v pondělí před novináře regionální obchodní ředitel Českých drah Jakub Goliáš a šéfové společností, které se koordinaci dopravy věnují: ředitel Integrované dopravy Středočeského kraje (IDSK) Pavel Procházka a ředitel pražského Ropidu Petr Tomčík.

5.12.2017
SDÍLEJ:

Nové jízdní řády Českých drah, které budou platit od neděle, představili v pondělí na tiskové konferenci v Praze ředitel pražské organizace Ropid Petr Tomčík, ředitel Integrované dopravy Středočeského kraje (IDSK) Petr Tomčík a regionální obchodní ředitelFoto: Deník / Holakovský Milan

Společně představili změny, které již od neděle přinese platnost nových jízdních řádů. Pro cestující jde o příznivé sdělení: již od 10. prosince vyjedou zcela nové vlaky. Takové, které vylepší spojení mezi různými středočeskými oblastmi, ale především zlepší jak cestování z regionu do metropole, tak i naopak – včetně nočních návratů Středočechů, kteří do Prahy vyrážejí za kulturou (či cest flamendrů, kteří si do hlavního města zajeli za zábavou).

Víkendový rozjezd v půl třetí

Novinka, která dostala označení „noční víkendový rozjezd“, představuje jednu z nejviditelnějších změn. Klíčovým časem je půl třetí ráno, kdy se o víkendových nocích, o sobotách i nedělích, budou z pražského hlavního nádraží rozjíždět vlaky do všech zásadních směrů: na Kladno, do Kolína přes Nymburk i Český Brod, do Berouna, Benešova, do Kralup nad Vltavou i do Mělníka. Ano, spousta lidí tuhle novinku nejspíš neocení – je to čas, kdy jsou pravidelně v kanafasu. Pro ty, kteří důvěrně znají překotné kvaltování, aby stihli poslední vlak odjíždějící půl hodiny po půlnoci, však tyto spoje mohou znamenat hotové požehnání.

Kratší intervaly, lepší přestup

Vítané mohou být také další změny zanesené do nového jízdního řádu. Na začátcích a koncích přepravních špiček i během večera se na lepší spojení mohou těšit zvláště pasažéři jezdící po tratích mezi Prahou a Kolínem, Nymburkem, Berounem a Benešovem, ale i na spojnici Poříčany–Nymburk. K novinkám patří více přímých vlaků z Prahy do Mělníka a ranní spěšný vlak z Mladé Boleslavi do Prahy; nově je zaveden také noční vlak na trase Praha–Rudná u Prahy–Beroun.

Zkracují se intervaly mezi vlaky na tratích Slaný–Kralupy nad Vltavou, Zadní Třebaň–Liteň a Praha–Vrané nad Vltavou–Čerčany i Praha–Vrané nad Vltavou–Dobříš. Linka Hostivice–Středokluky se prodlužuje, čímž se po 13 letech vrací pravidelný vlakový provoz do Tuchoměřic a Noutonic. „Přibývají také nové turistické spoje,“ upozornil Goliáš, že na co se mají těšit i víkendoví výletníci.

Krajský radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO) ocenil, že se také podařilo zlepšit přestupní vazby. „Příkladem může být spojení z Kladna do Prahy přes Hostivici. Nově jsme upravili přípoje v Hostivici, aby osobní vlaky na Zličín, Smíchov a hlavní nádraží navazovaly na rychlíky a spěšné vlaky od Kladna,“ vysvětlil Petrtýl. Praktické dopady? Jízdy z Kladna na Smíchov se zrychlí – a vlastně se zlepší přestupy z Hostivice na všechny směry; včetně tratí do Rudné i Středokluk, stejně jako směrů na Kladno, Smíchov a Zličín i Dejvice a Veleslavín.

Změny zanesené do již vytištěných jízdních řádů považuje šéf IDSK Procházka za hotovou věc, i když vlastně ještě závisejí na úterním hlasování středočeských zastupitelů. Ti v rámci schvalování rozpočtu musí potvrdit navýšení objednávky veřejné dopravy o 4,4 procenta, což proti loňsku znamená vyšší náklady o 70 milionů korun. Celkem má kraj za objednané vlaky zaplatit 1,3 miliardy korun – přičemž České dráhy ve středních Čechách ujedou téměř 16 milionů kilometrů. Takzvaných vlakokilometrů, abychom byli přesní. A jsme-li už u té preciznosti: má jich být 15,984 milionu.

Středočeši byli první v republice

O tom, že krajští zastupitelé objednávku odsouhlasí v připraveném rozsahu, Procházka nepochybuje. Deníku řekl, že věc schválila rada kraje už dávno, dokonce již v dubnu – jako první z krajů v celé republice. „Měli jsme tak dostatek času vyladit s Českými drahami všechny detaily platnosti nového jízdního řádu,“ konstatoval.

Hlavní město Praha zvyšuje objednávku vlaků o 4,2 procenta – čili také navyšuje částku, kterou za to zaplatí. Pražské peníze už jsou přitom na cestě: tamější zastupitelé schválili příspěvek na provoz železnice ve výši 850 milionů korun již ve čtvrtek. Po Praze vlaky Českých drah ujedou přes pět milionů kilometrů. Opět v rámci přesnosti: 5,191.

„Pražské“ jízdenky v dalších oblastech

Právě od neděle se také rozšiřuje takzvaná integrace vlaků v oblasti Kolínska, Kutnohorska a Benešovska. Znamená to, že se pasažérům nabídne možnost využívat jízdní doklady Pražské integrované dopravy (PID), které cenu neurčují podle ujetých kilometrů, ale podle počtu překonaných pásem a podle doby strávené v dopravních prostředních (a to i různých dopravců; včetně přestupů mezi vlakem a autobusem). Díky možnosti využít předplatní jízdenky to může být výhodné zvláště pro pravidelné cestující. A pro držitele pražské Lítačky se cestování do hlavního města ještě dále zlevní. Zatím je doklady PID možné koupit jen někde; rozšíření této možnosti na všechny pokladny v regionu zůstává v jednání. Nově do systému PID přibývá 76 stanic a zastávek.

Právě předplatní kupony PID budou alespoň zpočátku asi využívány častěji. „Na zastávkách zatím ještě nejsou oznamovače jízdenek pro jednotlivou jízdu,“ připustil ředitel Procházka. S dodatkem, že věc je předmětem intenzivního řešení. „Pokud by chtěli cestující jet na jízdenku pro jednotlivou jízdu z regionu do Prahy, prodají jim je pokladní například v Kolíně, Kutné Hoře, Velimi, Pečkách, Olbramovicích, Sedlčanech nebo ve Velkém Oseku. U těchto jízdenek si tak může cestující přesně zvolit začátek jejich platnosti,“ doplnil Procházka.

Autor: Milan Holakovský

5.12.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Pomocní dělníci ve výrobě 13 500 Kč

Pomocní dělníci ve výrobě Pomocní dělníci ve výrobě. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 13500 kč, mzda max. 14000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Požadujeme: dobrý zdravotní stav - fyzicky náročná práce, zvedání a manipulace s těžkými břemeny, zodpovědnost, bezúhonnost., Nabízíme: ubytování a odvoz na pracoviště, MÍsto výkonu práce: V Pískovně 2057, 278 01 Kralupy nad Vltavou, Kontakt: p. Adalbert, telefonicky (PÁ, 8:00-9:00). Pracoviště: Europa workintense spol.s r.o. - kralupy nad vltavou, V Pískovně, č.p. 2057, 278 01 Kralupy nad Vltavou 1. Informace: Adalbert Yovna, +420 602 212 059.

Vzdělávání a školství - Vzdělávání a školství Učitel základní školy 15 000 Kč

Učitelé na 1. stupni základních škol Učitelé na 1. stupni základních škol - tělesná výchova. Požadované vzdělání: vysokoškolské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Kontakt: životopisy zasílejte e-mailem. Pracoviště: Základní škola tišice, okres mělník příspěvková organizace, Školní, č.p. 74, 277 15 Tišice. Informace: Pavel Jelínek, +420 604 417 452.

Služby - Služby Uklízeč, uklízečka 9 150 Kč

Ostatní uklízeči a pomocníci Uklízeč/ka. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 9150 kč. Volných pracovních míst: 5. Poznámka: Kontakt: telefonicky 8:00-14:00, životopisy zasílejte e-mailem. Pracoviště: Nes mělník, s.r.o., Vodárenská, č.p. 1161, 278 01 Kralupy nad Vltavou 1. Informace: Mária Hlavatá, +420 607 141 094.

Výroba - Výroba Montážní dělník 12 200 Kč

Montážní dělníci výrobků ze dřeva a příbuzných materiálů Montážní dělníci výrobků ze dřeva a příbuzných materiálů. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 12200 kč. Volných pracovních míst: 10. Poznámka: - Fyzicky náročná práce, nutný dobrý zdravotní stav - zvedání těžkých břemen nad 15 kg - výroba dřevěných palet., Místo výkonu práce 9.května 325, 277 06 Lužec nad Vltavou, Kontakt: telefonicky po,čt 9:00 - 12 :00, osobní schůzka po telefoniocké domluvě. Pracoviště: Sanvil s.r.o. lužec - areál pilous, 9. května, č.p. 325, 277 06 Lužec nad Vltavou. Informace: Oleksandr Kokovin, +420 777 127 937.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Otevření nového useku D11 u Hradce Králové

Řidiče čekají změny na dálnici D11

Ilustrační foto

Cestování vlakem podpoří stamiliony korun

Hledáme redaktora/ku zpravodajství pro Mělnický deník

Zajímáte se o regionální dění? Baví vás psát, fotit či natáčet krátká videa? Přidejte se k nám! 

Na Votvíráku se bavilo několik desítek tisíc návštěvníků

Milovice /FOTOGALERIE/ - Na bývalém vojenském letišti Boží dar v Milovicích se 15. až 17. června konal tradiční festival Votvírák, kterým oficiálně začíná letošní festivalová sezóna.

Dopravní značení musí řidiči vnímat rozumně

Střední Čechy – Zdravý rozum musí za volantem vítězit vždy a za všech okolností – na druhou stranu by značky neměly řidiče navádět nesprávně. Jedno i druhé je obzvlášť aktuální v nynější době plné oprav na silnicích spojených s dopravními omezeními. To často upravují i značky ukazující, jak objíždět výkopy, vyfrézovaná místa a další pracoviště.

S šedesáti kily na Sněžku a Nazareth s Masarykem v Havířově: videa víkendu

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku o víkendu 16. až 17. června 2018.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT