Jenomže ani autobusy nedokáží obkroužit ostrůvek bez najetí koly na dlažbu u ostrůvku nebo nárazníkem na chodník.

Okružní křižovatka vzniká v místě, kde se kříží ulice Plukovníka B. Petroviče a Partyzána Svobody. Video zachycuje řidiče autobusů, jak se v omezeném prostoru pokoušejí projet křižovatkou po své pravidelné trase a krouží kolem ne kulatého, ale spíš oválného ostrůvku.

Zdroj: Youtube

Podle radnice není důvod ke znepokojení. „Výstavba objezdu je teprve ve druhé etapě, takže podoba křižovatky ještě není konečná," vyjádřil se po testování Pavel Oplíštil z odboru místního rozvoje.

Během třetí etapy budou obrubníky u nájezdu z ulice Partyzána Svobody posunuty o necelý půl metr dál, takže autobusy by pak neměly najíždět na dlažební kostky uprostřed křižovatky. Nový objezd by měl být hotový 30. listopadu. Před spuštěním ho čeká ještě jeden test.

Testovací autobusy

Pravidelnou linkovou trasu přes nově budovanou okružní křižovatku mají pouze autobusy maximální délky 12,8 metru (dopravce Arriva; autobusy Iveco).

„Při zkoušce průjezdnosti autobusů byly vyzkoušeny oba dva typy vozů. Oba typy částečně upraveným prostorem projely. Autobus délky 12,8 metru (Iveco) přední částí dosahoval na úroveň chodníkové obruby," vysvětlují webové stránky dobříšské radnice.

„Je pravdou, že zábradlí má být teprve instalováno, ale bude instalováno ve vzdálenosti 0,5 metru od obruby. Autobus délky 15 metrů (Mercedes) prostorem projel s obtížemi, ale pro tento druh vozidla není okružní křižovatka navržena. Jednalo se pouze o zkušební jízdu," je dále uvedeno na webu.

Čtěte také: Nejlevnější kruhový objezd? Pro Mnichovo Hradiště a kraj určitě