VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Povinné pracovní víkendy odboráři ve Škodovce rázně odmítají

Mladá Boleslav – A je to tu zase. Zásadní jednání mezi velmi úspěšným podnikatelem a zaměstnancem, který chce za svou práci odměnu odpovídající výsledkům firmy, pokračuje. Včera totiž ve Škodovce začalo druhé kolo kolektivního vyjednávání.

11.11.2017
SDÍLEJ:

Škoda Auto. Ilustrační foto.Foto: Deník/Jan Maršíček

"Nabídka vedení je smetí, povinné víkendové směny budeme blokovat,“ vyjádřil se pro odborářský časopis šéf odborů Jaroslav Povšík, který je také členem dozorčí rady boleslavské automobilky.

Škodovce se daří a lidé po světě chtějí její auta. Největší exportér v zemi se proto snaží bezezbytku využívat pracovní dobu svých zaměstnanců a vyrábět v co nejdelší části týdne.

Vedení proto navrhuje střídání směn tak, aby zaměstnanci pravidelně pracovali i o víkendech. Volno by pak měli v jiných dnech. S tím však odboráři nesouhlasí. „Ať o víkendu pracují ti, kteří chtějí,“ říkají.

Úterní první kolo vyjednávání zlom nepřineslo. „Zatím jsme obdrželi jen nabídku, která vypadá jako smetí hozené na zem,“ píše Škodovácký odborář, stejně jako rozhodnutí blokovat atypické směnné systémy. „Budeme vyjednávat pracovní dobu a od ledna pak růst mezd,“ cituje Odborář svého předsedu. Odbory se nijak netají snahou dosáhnout dvouciferného nárůstu mezd a chtějí i větší podíl na zisku firmy v podobě vyššího bonusu.

Podle odborářské analýzy navrhovaný systém víkendových směn znamená, že zhruba šestnácti tisícům lidí volná sobota a neděle vyjde jednou za třináct týdnů. Odboráři na tento systém před rokem přistoupili v Kvasinách, kde se ale podle jejich slov ukázalo, jak obrovskou zátěží je pro chod rodin zaměstnanců a jejich dětí. Současně přitom odboráři deklarují, že si uvědomují, že firma vysokou poptávku musí nějak řešit.

Odboráři budou mít svůj boj tentokrát o něco složitější, protože s největší pravděpodobností přišli o podporu svých německých odborových kolegů. Ti totiž chtěli, aby se Škoda Superb vyráběla v Německu. „Superb je naše vlajková loď, která utváří náš podnik,“ řekl tehdy Povšík a dodal, že by mu nevadilo, kdyby si Volkswagen vzal model Seat Ateca, který se vyrábí v Kvasinách.

Jednání budou o to složitější, protože Škodovka je součástí koncernu VW, který je kvůli aféře Dieselgate v těžké situaci a potřebuje peníze na pokuty.

Jak dalece do společné kasy přispěje Škoda a práce českých zaměstnanců, ukáže až čas.

Autor: Daniel Porazil

11.11.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Olympik proti Chrudimi sahal po senzaci, nakonec smolně padl.

Jedna z klíčových bitev. K soutoku míří Oceláři

Forbíny Rytířů Mělnických v prostorách poetické kavárny Pohodovej anděl.
11

Stanou se rytířské forbíny novou tradicí?

Kam na Mělnicku za zábavou? Vyberte si!

Mělnicko - Přinášíme vám přehled kulturních událostí v regionu.

ON-LINE: Ptejte se ragbyového trenéra Roberta Votipky

Kralupy – Pomáhal zakládat kralupský ragbyový klub, prožil s ním všechny těžké chvíle a je nadále jeho výraznou součástí. Trenér Robert Votipka je jedním z těch, který se snaží ragby postavit na slušnou úroveň i u nás. A právě kralupský kouč je naším dalším hostem online rozhovoru pro Mělnický deník. 

V okolí Prahy mají vyjet nové vlaky. Budou mít jedno, nebo dvě patra?

České dráhy chtějí v příštích letech zásadně obnovit elektrické vlaky pro Pražskou integrovanou dopravu. Názor, jak mají vozy vypadat, se začíná v poslední době měnit. Pro dopravu v Praze a okolí chtějí České dráhy koupit jedenáct vlaků, které mají jezdit na lince z Milovic do Benešova u Prahy. Dopravce ve svých plánech zatím počítá s tím, že vlaky by byly jednopodlažní a sedmivozové.

KRÁTCE: Máslový betlém se prodraží

Mělnicko - Přinášíme vám přehled krátkých zpráv z regionu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT