Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) chystá revitalizaci cementobetonového krytu v pásech pro oba směry jízdy mezi mimoúrovňovými kříženími Třebonice a Řepy; tedy mezi dálničními kilometry 23,2 a 26,0. Práce mají trvat 89 kalendářních dnů, informoval Martin Buček z týmu komunikace ŘSD. „Zakázku bude realizovat společnost Strabag za 72,73 milionu korun bez DPH,“ konstatoval.

Práce začnou v pondělí 4. dubna budováním přejezdu středového dělicího pásu u 23. kilometru (přes který bude následně provoz převáděn do protisměru). Během této fáze musí řidiči počítat s omezením v levých částech obou jízdních pásů. Následně v druhé polovině dubna dojde na samotné opravy cementobetonového krytu vozovky.

Demolice severní poloviny západního mostu přes Chlumeckou ulici koncem dubna 2021.
Rekonstrukce mostu na Pražském okruhu: dopravu zkomplikují uzavírky

„Nejdříve budeme opravovat v levém pásu dálnice – tedy ve směru jízdy k dálnici D1,“ konstatoval Buček. Tento pás bude uzavřen mezi přejezdy středového pásu u 23. a 26. kilometru – s tím, že nájezd z D6 zůstane možný. „Veškerý provoz v inkriminovaném úseku bude převeden do pravého jízdního pásu (pro směr k D7), kde bude veden čtyřmi a třemi provizorními jízdními pruhy,“ upřesnil Buček. S tím, že po dokončení oprav v tomto úseku se práce ve stejných místech přesunou do protisměrného pásu.

Opravu si vyžádaly nevyhovující vlastnosti nynějšího cementobetonového krytu, na nichž se vytvořily trhliny. Dojde tak jak na lokální vysprávky, tak i na výměny celých desek, na vyrovnání a finální úpravy povrchu. „Předmětem stavby je rovněž reprofilace příčného sklonu u nezpevněných krajnic a oprava trvalého dopravního značení,“ konstatoval Buček. Úseků s asfaltovým povrchem (což je v okolí dálničních kilometrů 24,5 v obou jízdních pásech a 25,2 v tom levém) se opravy podle údajů ŘSD týkat nebudou.