VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Silnice Středočeši opravují aktivně. Jen to není vidět

Střední Čechy – Středočeským řidičům by se to snad ani nemělo říkat; mají přece své zkušenosti. Je to ale tak: kraj převzal ocenění za rekordní aktivitu v opravě silnic. Má to černé na bílém: za loňský rok se stal republikovou jedničkou.

17.4.2018
SDÍLEJ:

Ocenění za aktivitu v opravách silnic převzala v pondělí hejtmanka Středočeského kraje. Certifikát Nejaktivnější kraj roku 2017 jí předal Petr Čaník z projektu Výmoly.cz jako ocenění, že loni bylo v kraji opraveno 313 ze 738 výtluků komunikací nahlášenýchFoto: Deník / Holakovský Milan

I přesto, jak motoristé hudrají. A navzdory tomu, že nedávno kladenský magistrát vyrukoval s nepřehlédnutelnými cedulemi upozorňujícími na „tankodrom v péči Středočeského kraje“ – nebo třeba starostové poberounských obcí opakovaně poukazovali na to, že účastníci harleyářských oslav, které se kraj chystá přivítat na počátku července, by si na silnicích, které k nim vedou, své drahé stroje mohli i poškodit…

Kraj je špičkou republiky

Petr Čaník, zástupce projektu Výmoly.cz (jehož prostřednictvím mohou řidiči po celé republice nahlašovat výtluky ve vozovce, přičemž informace se dostane až přímo k příslušným silničářům), v pondělí předal hejtmance Jaroslavě Pokorné Jermanové (ANO) certifikát pro vítěze ankety o nejaktivnější kraj. Pro kraj, ve kterém bylo opravno nejvíc nahlášených výmolů. Nejde ostatně o nic mimořádného: v čele republikového řebříčku se střední Čechy ocitly i v letech 2013 a 2014, kdy získaly prvenství před Prahou – a v letech 2015 a 2016 skončily druhé, když metropole šla do čela. Na postu trojky se v rámci republiky dlouhodobě drží Liberecký kraj (s výjimkou roku 2015, kdy uvolnil místo Jihočechům).

Středočeské stesky týkající se stavu silnic Čaník zná. Zdůrazňuje však, že je třeba brát ohled na to, jakou síť silnic střední Čechy mají: kraj se stará o 8625 kilometrů silnic II. a III. třídy; kterýkoli jiný region s tím nelze srovnávat. Vedle oprav výtluků, za což Výmoly.cz předávaly ocenění, se ve středních Čechách loni podle Jermanové podařilo souvisle opravit 180 kilometrů silnic. Na odstranění všech problémů by ale Středočeský kraj potřeboval celkem 15 miliard korun na silnice II. tříd – a ještě 30 miliard na silnice III. tříd, upozornila hejtmanka. S tím, že tenhle problém není jen o penězích. „I kdybychom takové prostředky měli k dispozici okamžitě, nemůžeme uzavřít celý kraj – a ani stavební kapacity bychom nesehnali,“ poznamenala s tím, že řešení je záležitostí deseti a více let.

Vysvětlovat takovéhle souvislosti je podle Čaníkových slov i jedním z cílů projektu Výmoly.cz, jenž zrovna v pondělí odstartoval osmý ročník ankety Nejhorší díra republiky. Podle zástupce projektu, který chválí i pověřený vedoucí oddělení ministerstva dopravy BESIP Tomáš Neřold, není cílem silničáře kritizovat, ale nabídnout cestu, jak k nim dostat podněty veřejnosti. Ale současně i vysvětlovat, proč někdy opravovat nejde, když tomu brání třeba nevyřešené majetkové vztahy.

Lidé radí i přímo kraji

Sympatické jsou Čaníkovi i loni spuštěné stránky www.musimetoopravit.cz, jejichž prostřednictvím mohou občané upozorňovat na problematická místa středočeské silničáře – a informace doputují přímo k odpovědným osobám. Z šesti stovek hlášení se podařilo vyřešit osmdesát procent, pochlubil se v pondělí ředitel Krajské správy a údržby silnic Středočeského kraje Zdeněk Dvořák. Podněty od lidí podle jeho slov pomáhají cestmistrům, kteří mají povinnost projet svůj rajon nejméně jednou měsíčně.

Nahlášené a opravené výmoly v roce 2017Region - Počet výtluků - Opraveno - Poměr
Středočeský kraj - 738 - 313 - 42 procent
Hlavní město Praha  -390  - 124 - 31 procent
Česká republika - 1931 - 725 - 38 procent

Postup při poškození auta v díře na silnici- Pokud na silnici nehrozí nebezpečí, je třeba hned pořídit dokumentaci (nafotit výtluk na komunikaci i jeho okolí, ale také auto přímo na místě, natočit video, zajistit svědecké výpovědi). V případě, že auto zůstane nepojízdné, je na místě kontaktovat asistenční službu své pojišťovny.
- Pokud místo bylo označeno tak, že řidič mohl výmol předvídat, lze uplatnit náhradu škody jen z havarijního pojištění (vzhledem k tomu, že je třeba počítat se spoluúčastí, to většinou má smysl pouze v případě, že je poškození rozsáhlejší než „jen“ proražená pneumatika). Pokud šlo o nečekanou nástrahu, lze o úhradu následků nehody žádat vlastníka komunikace: u dálnic a silnic I. třídy stát, u silnic II. a III. třídy kraj a v případě místní komunikace obec.
- V každém případu se posuzují konkrétní okolnosti; především přizpůsobení rychlosti jízdy stavu vozovky. Naděje na úhradu od správce komunikace se tedy snižuje, jestliže nejde o ojedinělý výtluk, ale silnice je plošně hodně rozbitá.

Zdroj: Výmoly.cz

Autor: Milan Holakovský

17.4.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Pomocní dělníci ve výrobě 22 000 Kč Pomocní dělníci ve výrobě Pomocní dělníci ve výrobě. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 22000 kč, mzda max. 28000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: - dělníci-laminátníci (zakázková výroba ze sklolaminátů dle předepsané technologie a výkresů), - praxe v oboru ručního laminátování, - pracovní doba 7:00-16:00, občas možnost služební cesty na montáž na stavbě mimo firmu, Nabízíme: stravenky , Kontakt: telefonicky nebo osobně. Pracoviště: Pola neratovice s.r.o., Práce, č.p. 11, 277 11 Neratovice. Informace: Václav Hudec, +420 315 682 651. Doprava a logistika - Doprava a logistika Traktorista a obsluha 15 000 Kč Traktoristé a obsluha zemědělských strojů Traktoristé a obsluha zemědělských strojů. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč, mzda max. 15500 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Místo výkonu práce: Tišice a Praha , Kontakt: telefonicky po-pá 8:00-15:00, životopisy zasílejte e-mailem. Pracoviště: Karel hradec, Labská, č.p. 10, 277 15 Tišice. Informace: Karel Hradec, +420 606 891 718. Výroba - Výroba Seřizovači 26 000 Kč Seřizovači a obsluha číslicově řízených strojů Seřizovači - elektrikáři v údržbě. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Turnusové služby, úvazek: . Mzda min. 26000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Výhodou: vyhláška č. 50 (elektikář), Nabízíme: příspěvek na stravování. doplňková dovolená, Kontakt: telefonicky po-pá 8:00-15:00, životopisy zasílejte e-mailem. Pracoviště: Retal czech a.s., Strážnická, č.p. 3586, 276 01 Mělník 1. Informace: Michaela Kubalová, +420 315 630 324;773 771 036. Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 25 000 Kč Řidiči nákladních automobilů (kromě tahačů) Řidiči nákladních automobilů (kromě tahačů). Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč, mzda max. 32000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: - denní rozvozy po ČR, plachtová sola 12-18 tun, Požadujeme: řidičský průkaz sk.C, profesní průkaz, psychologické vyšetření, Kontakt: telefonicky nebo e-mailem. Pracoviště: Tomáš grassl tg transport, Hakenova, č.p. 725, 278 01 Kralupy nad Vltavou 1. Informace: Tomáš Grassl, +420 778 060 706.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

VIDEO: Zdrogovaný motorkář skončil v rybníce

Vyvrcholením retrospektivních oslav republiky byl lampionový průvod, v jehož čele jelo spřežení s kočárem, v němž spočinul T. G. Masaryk.
44

Kralupy kulturním programem oslavily Den republiky

Jak jsme se změnili: Češi, Moravané a Slezané 1918-2018

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Žijeme skoro o tři desítky let delší životy. Je nás o šest set tisíc víc. Ale rozvádíme se šestadvacetkrát častěji než za první republiky.

Napadení záchranářů není vzácné. Útočníci je někdy i pokousají

Střední Čechy - Snaží se chránit lidské životy, ale nedá se říct, že by jim to někdy jejich okolí usnadňovalo. Napadení záchranářů není ničím výjimečným, vysvětluje jejich mluvčí Petra Effenbergerová. Hlášená napadení letos byla čtyři, s agresivitou pacientů se ale záchranáři setkávají prakticky denodenně.

Rvačka před bowlingem a velká oprava lipenského expresu: zhlédněte videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pondělí 22. října 2018.

V kralupské rafinérii se chystá havarijní cvičení

Mělnicko – Simulace zásahu při úniku oblaku plynného propylenu uvnitř rafinérie s možností rozšíření mimo areál. To bude námětem cvičení v kralupské rafinerii, kterou uskuteční Unipetrol ve středu 24. října mezi devátou a jedenáctou hodinou dopoledne.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT