Jedná se o devět velkých projektů, k nimž patří výstavba kruhových objezdů v Říčanech (silnice II/101 a III/33312) a Struhařově (podle údajů kraje silnice II/112, takže je míněn úsek u Struhařova mezi Benešovem a Vlašimí). Stejně jako rekonstrukce a výstavba křižovatek na silnici III/1024 v Řitce.

Počítá se také s opravami silnic. „Mezi Vlastějovicemi a Pavlovicemi, Mstěticemi, Jirny a Úvaly, Oticemi a Všechromy, ‚Řevnicí‘ a ‚Vížinou‘ a Lazskem a Tochovicemi,“ uvedl doslova mluvčí kraje David Šíma k upřesnění, kde se na komunikacích svěřených krajské správě silnic počítá se stavebním ruchem.

Zmínil také přeložku silnice II/116 mezi Jinočany a Hlásnou Třebaní; to se může jevit jako jistý geografický oříšek: zmiňovaná silnice druhé třídy vede Poberouním zhruba ve směru západ–východ, zatímco Jinočany leží o kus „výš“ na sever.

Ilustrační foto.
Občerstvení na vánočních trzích? Hygienici stánkařům téměř neměli co vytknout

Krajský radní pro oblast silniční dopravy Karel Bendl (ODS) má jasno: co středočeští politici v minulosti zanedbali, se za nynější krajské reprezentace dohání. „Jsem nesmírně potěšen, že výstavba a rekonstrukce pokračují tempem, který tento kraj nezažil. Víme, že v tomto ohledu máme vůči řidičům obrovský dluh, který se snažíme splatit i za předchozí krajské vlády,“ uvedl s tím, že chystané projekty už jsou v různých stadiích rozpracovanosti. „Předpokládáme, že v případě, že budeme v čerpání dotací úspěšní, většinu staveb rozjedeme v nejbližších třech až čtyřech letech,“ uvedl Bendl.

„V tuto chvíli my a naše krajská správa a údržba silnic řešíme zpracování projektových dokumentací, při kterých ještě například provedeme důslednou diagnostiku vozovek. Silnice jsou nejčastěji v nevyhovujícím technickém stavu; křižovatky nejsou přehledné,“ konstatoval.