„Začátek jara bude pro řidiče náročný," konstatovala v souvislosti s chystanou modernizací spočívající v opravě nevyhovujícího povrchu komunikace. Chystá se náhrada tišším asfaltem – a to není vše: dojde mimo jiné na úpravy příčných a podélných sklonů, na rekonstrukci odvodňovacích zařízení, na výměnu dopravního značení i svodidel.

Čtěte také: Na dalších středočeských silnicích bude tichý asfalt

Lze očekávat kolony v dopravních špičkách 

Tohle všechno se na frekventované silnici bude dělat bez jejího uzavření. Rekonstruovaný úsek v délce necelých 7,5 kilometru bude rozdělen na zhruba kilometrové úseky. „Provoz bude řízen kyvadlově pomocí světelných semaforů. Lze tedy očekávat tvoření kolon v dopravních špičkách," varovala Hašlová již s předstihem.

Upozornila, že semafory budou řídit také provoz na křižovatce směrem na Jirny a na křižovatce směrem na Škvorec, kde provoz zůstane zachován. Naopak úplně uzavřeny budou odbočky na Dobročovice, Přišimasy, Tuklaty a Rostoklaty.

Z omezením musejí počítat obyvatelé Radlické čtvrti

Přímo v Úvalech – kde se mimochodem chystají intenzivnější kontroly ze strany strážníků i policistů – musí s výraznějším omezením počítat zvláště obyvatelé Radlické čtvrti, kteří se od 17. dubna do 2. května nesvezou do centra linkou 391.

O tom, zda se místní občané dočkají povolení průjezdu staveništěm v osobních autech, se zatím jedná s Ředitelstvím silnic a dálnic. Policistka Hašlová současně upozornila, co se očekává od řidičů: maximální pozornost a dodržování bezpečné vzdálenosti. A ovšem: také trpělivost.