ON-LINE reportáž o koronaviru najdete ZDE

Ti po výraznějším seškrtání spojů volali s tím, že je třeba reagovat na razantní úbytek počtu cestujících, což přinesla opatření spojená s šířením koronaviru, ale i na potíže Českých drah s nedostatkem personálu. Dopravci totiž ubylo lidí: jak kvůli karanténám, tak především s ohledem na to, že řada zaměstnanců zůstala doma kvůli péči o děti, jež nyní nemají školu.

Krajský radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO) vysvětlil, že hlavním cílem omezení počtu spojů je efektivita v zajištění železniční dopravy (což zjevně znamená nevyhazovat zbytečně peníze za jízdy vlaků, o něž v této době není zájem) za současného zajištění „přiměřené dostupnosti“ vlakové dopravy ve Středočeském kraji pro občany. „Jedná se v podstatě o kombinaci víkendového provozu a provozu v pracovních dnech,“ konstatoval Petrtýl.

Libovice.
Koronaviru podlehl letošní ročník Vesnice roku. Nevyléčitelně

Pro rozhodování o úpravách jízdních řádů pro dobu koronavirovou vedlo podle jeho slov posouzení obsazenosti jednotlivých spojů a zhodnocení dalších souvislostí. „Tedy s ohledem na útlum výroby, zajištění dopravy do a ze zaměstnání, zajištění dostupnosti občanů Středočeského kraje k lékaři, do lékáren a tak dál,“ upřesnil Petrtýl. Snížení počtu spojů a takzvaných vložených posilových by se tedy nemělo dotknout dojíždění lidí do práce i zpět domů, a to včetně návratů z odpoledních směn.

Co a kdy pojede, mají umět přesně a spolehlivě říci všechny běžné vyhledávače spojení na internetu i aplikace s tímto účelem pro mobilní telefony. Cestující musí počítat s tím, že se prodlouží intervaly; vlaky budou tedy jezdit méně často – a to i na jindy frekventovaných linkách a ve špičkách pracovních dnů.

Třeba na Beroun, Český Brod či Lysou nad Labem (nebo na benešovské trati mezi Prahou a Říčany) odpoledne nepojedou vlaky z Prahy každou čtvrthodinu, ale po půlhodině. Večerní vlaky do Prahy i zpět budou mít ve všech částech kraje prakticky hodinové intervaly.

Omezí se i spojení mezi jednotlivými středočeskými městy: jednak z kolejí zmizí soupravy, jež převážně vozily školáky, jednak pojede méně spojů v podvečerních a večerních hodinách. Týká se to především oblastí na Kolínsku, Kutnohorsku, Nymbursku a Mělnicku.

Zrušení některých vlaků přináší také úpravy jízdních řádů autobusů Pražské integrované dopravy, které na ně navazovaly.

Ochrannými rouškami naložené auto krajského radního Martina Hermana.
Kvůli koronaviru radní poznal, jak krásně je za humny

Koronavirus v ČeskuZdroj: Deník