Práce mají být hotové letos v září. „Dojde ke snížení roční spotřeby primární energie o čtvrtinu, což je pokles téměř o 400 MWh za rok. Přinese to i pozitivní dopad na životní prostředí – emise skleníkových plynů se sníží ročně o 126 tun CO²,“ říká primátor Zdeněk Hřib (Piráti).
Ve stanici je nízká kvalita vzduchu. Jak se uvádí v popisu projektu, nevyhovuje tepelně-vlhkostní mikroklima pro zaměstnance a cestující. Většina prvků současné vzduchotechniky stanice je již za zenitem své životnosti a je vysoce poruchová.
Jak Pražskému deníku potvrdil mluvčí dopravního podniku Daniel Šabík, práce se budou dělat za provozu, cestujících by se tak omezení dotknout neměly.
Může krátce fungovat i bez ní
Stanice může na kratší dobu fungovat i bez vzduchotechniky, na vyšší výkon musí jet zařízení ve vedlejších stanicích.
Investici na svém zasedání schválili v pondělí pražští radní. Na projekt jsou schválené peníze z evropských fondů, konkrétně z Operačního programu Praha – pól růstu ČR, ze kterého půjde 23 milionů korun, dopravní podnik zaplatí zbylých 15 %, což odpovídá 3,5 milionu korun. Na všechny projekty zaměřené na energetické úspory v MHD má město letos vyčleněno 507 milionů korun.
Z tohoto programu byla v minulosti hrazena například modernizace pohyblivých schodů ve stanicích Palmovka, Skalka, Náměstí Republiky, Karlovo náměstí či Anděl. Revitalizováno z něj bylo osvětlení na Dejvické, Hájích, v Jinonicích a na Opatově. Modernizovaná z něj byla vzduchotechnická zařízení na Náměstí Republiky či Smíchovském nádraží.
V celém pražském metru se nachází 638 strojoven staniční vzduchotechniky, z nichž na trase A je celkem 164 těchto strojoven s 832 ventilátory.