„Sjízdnost na dálnicích ve Středočeském kraji v rámci zimní údržby zajišťuje ŘSD přímo prostřednictvím středisek správy a údržby dálnice, pokud jde o dálnice I. třídy – a smluvně na dálnicích II. třídy, což jsou bývalé rychlostní komunikace,“ upřesnil Martin Buček z týmu komunikace ŘSD. Připomněl, že při údržbě 351 kilometrů dlouhé dálniční sítě ve Středočeském kraji najela technika ve středu 6. ledna za 24 hodin přes 5,5 tisíce kilometrů. „Pro ošetření povrchu vozovky dálnic bylo použito celkem 429 tun soli a 129 571 litrů solanky NaCl,“ konstatoval Buček.

Zimní údržbu silnic I. třídy zajišťuje ŘSD prostřednictvím smluv s externími firmami – a v tomto případě je řeč o 667 kilometrech komunikací. Technika při jejich údržbě najela za středu 2,5 tisíce kilometrů, přičemž tam, kde napadlo více sněhu, došlo i na pluhování. „Pro ošetření komunikací silnic I. třídy bylo použito 212 tun soli a 75 885 litrů solanky NaCl. Silnice se tak povedlo udržet převážně mokré místy se zbytky rozbředlého sněhu – a se zvýšenou opatrností sjízdné,“ pochlubil se Buček.

Připomněl, že celkem silničářská technika při údržbě dálniční sítě a silnic I. třídy najela ve středních Čechách osm tisíc kilometrů – a bylo použito 658 tun soli a 205 0456 litrů solanky. „Nejvíce se silničáři potýkali se sněhovou nadílkou v hraničních oblastech s Jihočeským krajem a Vysočinou: na Příbramsku, Benešovsku nebo Kutnohorsku,“ konstatoval Buček. S dodatkem, že sněžení postupně rozšířilo na většinu kraje.