VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Změny příměstské dopravy se nyní týkají autobusů, v únoru má dojít na vlaky

Střední Čechy – Drobných změn, které mají zpříjemňovat cestování, se s novým rokem dočkali pasažéři využívající autobusy Pražské integrované dopravy (PID) severně od metropole. V pracovních dnech je trasa některých spojů na lince číslo 368 prodloužena o úsek Líbeznice, II–Ládví. Dopoledne se to týká všech autobusů, večer pak vybraných. Na lince číslo 371 se zvýšil počet spojů, které zajíždějí do zastávky Klecany, Astrapark. 

10.1.2018
SDÍLEJ:

Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Martin Divíšek

Novinky se vztahují i na zastávky. Pro první školní spoj na lince číslo 617 byla v pracovních dnech zřízena zastávka Velvary, škola. Na samém okraji metropole je nově zřízena obousměrná zastávka Vinořský zámek. Na znamení v ní mohou stavět autobusy pěti linek zajišťujících spojení hlavního města s Brandýsem nad Labem-Starou Boleslaví, Jenštejnem a Přezleticemi: 375, 376, 378, 396 i noční 953.

Plány na letošní rok počítají s tím, že do oblastí s režimem PID budou začleněny další středočeské regiony: chystá se pokračování integrace na Nymbursku, Mělnicku, a Benešovsku. Pozornost se zaměří také na oblasti Slánska, Berounska a Příbramska; tam by již v únoru měly jízdní doklady PID začít platit pro cestování do podstatně většího počtu stanic i zastávek. Nádražní pokladny by už také měly být schopny plošně nabízet papírové jízdenky PID pro jednotlivé jízdy (což je dosud spíše výjimkou než pravidlem).

Integrovaná doprava nejenom lépe sleduje návaznost veřejné dopravy odlišných typů i provozovatelů, ale především umožňuje přestupovat s jednou jízdenku mezi různými autobusy i vlaky. A pokračovat s ní po příjezdu do Prahy třebas i v jízdě metrem nebo tramvají. Účtování podle „pražských“ pravidel (tedy nikoli podle ujeté vzdálenosti, ale podle času stráveného na cestě v kombinaci s počtem překonaných pásem) může pro mnohé pasažéry znamenat zlevnění jízdného – a v případě pravidelného cestování také nabízí lepší možnosti využití předplatních kuponů. 

Významnější rozšiřování počtu spojů zřejmě na pořadu dne nebude – jakkoli by dřívější optimistická prohlášení mohla k takovému očekávání opravňovat – přičemž chronický nedostatek řidičů se v tomto případě jeví jako daleko větší problém nežli peníze.

Integrace regionů do Pražské integrované dopravy v roce 2017:
- Byšicko a Velvarsko – 10. prosince 
- Vlaky na Kolínsku, Kutnohorsku a Benešovsku – 10. prosince
- Kouřimsko – 11. listopadu
- Vlaky na Mladoboleslavsku – 1. října
- Kladensko – 26. srpna (s kolapsem dopravy na přelomu srpna a září kvůli nedostatku řidičů)
- Neveklovsko a Sedlčansko – 1. dubna
- Nymbursko – 26. března
- Podřipsko včetně Mělnicka – 3. ledna
Údaje Ropidu (Regionálního organizátora Pražské integrované dopravy) hovoří o tom, že celkem se systém PID loni rozšířil o 52 regionálních autobusových a 22 vlakových linek (včetně osmi tratí s provozem rychlíků). V rámci Středočeského kraje přibylo do systému PID 130 obcí a měst obsluhovaných autobusy – a jízdenky PID jsou nově uznávány ve 155 železničních stanicích a zastávkách.

Autor: Milan Holakovský

10.1.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Házená Mělník

ON-LINE: Ptejte se předsedy mělnické házené Stanislava Kotka

Josef Bartoš

Sportovec roku je tady! Vrací se do Neratovic

Mělnické spalování odpadu prospěje životnímu prostředí, odkývli radní

Střední Čechy – Dvojí „ano“ zaznělo v pondělí v síni určené pro jednání středočeských radních v budově krajského úřadu. Nebyli ovšem přítomni ženich ani nevěsta, jichž by se snad kdokoli na cokoli dotazoval. Padlo nicméně rozhodnutí, které co do závažnosti daného kroku zvažovaného s plnou odpovědností lze plně srovnávat třeba právě s uzavřením manželství. 

Nadace přispěje na nové aleje

Mělnicko – Obnovu historických alejí i vznik nových stromořadí už osmý rok podporuje Nadace ČEZ. O příspěvky z prvního letošního kola grantu nazvaného Stromy se mohou města a vesnice ucházet až do konce ledna. Na jarní výsadby čeká na každého úspěšného žadatele až sto padesát tisíc korun.

Smrtící silnice: Víc lidí zabijí řidiči osobáků než kamioňáci

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Deník zanalyzoval všechny smrtelné nehody, při nichž loni zemřelo 502 lidí. Nejčastější příčina? Řidiči jeli příliš rychle, nevěnovali se řízení či vjeli do protisměru.

Moře trávy, tři zahradníci za mřížemi a Drahoš i Pavlásek na Slovácku: videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pondělí 22. ledna 2018.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>