„Minulý týden jsme přepravili nejvíce zásilek v celé historii Zásilkovny a skupiny Packeta. Rekordní den bylo pondělí 19. prosince, kdy jsme zpracovali více než 800 tisíc zásilek a o přibližně 10 tisíc zásilek jsme překonali rekord z pondělí minulého týdne,“ řekl ČTK mluvčí Zásilkovny Kamil Chalupa. Zhruba 95 procent balíků firma doručuje do druhého dne.
„Předpokládáme, že počet zásilek bude od druhé poloviny týdne postupně klesat,“ dodal Chalupa.

Česká pošta v uplynulém víkendu podle generálního ředitele Romana Knapa přepravovala 420 tisíc balíků, což je 2,5násobek běžného stavu. Pro doručení do pátku je podle něho nutné podat balík nejpozději ve středu. Za celý rok pošta doručí okolo 54 milionů balíků, tedy o dva miliony méně než loni. Předvánoční sezóna je ale s loňskem srovnatelná.
Nakupující letos vyčkávali
„Letos bylo vidět, že nakupující oproti minulosti více vyčkávali. Raketový nárůst objemu balíků nastal až během posledních listopadových dnů po slevové akci Black Friday. Od té doby nápor neustává,“ uvedl ředitel společnosti GLS ČR Pavel Včela.
Rozdíl mezi nejsilnějším a nejslabším dnem letos podle něj dosáhl 260 procent. Objem zásilek proudící do výdejních míst se oproti loňskému roku ztrojnásobil.

Přepravce WeDo podle manažerky marketingu Leony Kotlasové zaznamenává výrazný nárost od Black Friday a proti předchozím týdnům doručuje o 40 procent více. Vyšší počty přepravených zásilek má i v meziročním srovnání. „Nasmlouvané objemy zásilek doručujeme z více než 96 procent do druhého pracovního dne,“ dodala.
Vrchol sezóny zažívají i eshopy
Vrchol sezóny v posledních dnech potvrzují i internetové obchody. „Vánoční nákupy na Astratex se dnes dostaly na prodejní špičku, na vrcholu se drží od víkendu. Oproti běžným dnům jsme zaznamenali nárůst zhruba o 45 procent, meziročně jsou tržby srovnatelné. V dalších dnech už očekáváme mírný pokles. Lidé nakupují spíš dárky než běžné každodenní věci,“ řekl ČTK ředitel nákupu firmy Astratex Lukáš Barcal.