Od roku 2013, kdy celá modernizace 160 kilometrů mezi Mirošovicemi a Kývalkou začala, byla letošní stavební sezona rekordní délkou i množstvím omezení. Modernizace probíhala na sedmi úsecích o celkové délce 71 kilometrů.

Výstavba D1 na Přerovsku. Ilustrační foto
Začátek stavby D1 u Přerova ohrožují chyby. Nejsou fatální, věří ŘSD

Modernizace D1Zdroj: ŘSDNa posledních pět úseků se stavbaři vrátí na jaře. „Práce budou obnoveny opět v příštím roce s ohledem na klimatické podmínky,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Milan Buček.

V roce 2021 zbývá modernizovat necelých 50 kilometrů. Osm z nich bude dokončeno hned na jaře na úseku Humpolec – Větrný Jeníkov, kde budou zhruba měsíc probíhat dokončovací práce ve středním dělícím pásu, a to bez větších omezení pro řidiče. Fakticky tak budou v příštím roce probíhat práce na čtyřech úsecích v délce zhruba 41 kilometrů.

Celá modernizace má být hotova v říjnu 2021.

D1, modernizace – úsek 02, EXIT 21 Mirošovice – EXIT 29 Hvězdonice

  • km 26,160 – 28,120 vpravo; 5. 12. 2020, 13:00 hod. – 6. 12. 2020; provoz ve směru na Brno bude veden 1 jízdním pruhem
  • km 28,150 – 26,936 vlevo; 5. 12. 2020 – 6. 12. 2020, 11:00 hod.; provoz ve směru na Prahu bude veden 1 jízdním pruhem

D1, modernizace – úsek 11, EXIT 81 Koberovice – EXIT 90 Humpolec

  • vedení dopravy v režimu 1+1 (5. 12. 2020, 06:00 hod. – 6. 12. 2020, 12:00 hod.)
  • vedení dopravy v režimu 2+1 (6. 12. 2020, 12:00 hod. – 7. 12. 2020, 12:00 hod.)