Úzkými ulicemi druhé třídy, které procházejí historickým centrem města, projíždí stále více nákladních vozů. Mšenu se sice vyhnout nemohou, možná tam ale začnou jezdit pomaleji.

Mšenská radnice před časem vyzvala místní lidi, aby svými návrhy přispěli k bezpečnějšímu provozu ve městě. Z navrhovaných řešení by mohlo uspět například omezení rychlosti v centru města a na všech hlavních tazích na třicet kilometrů v hodině. „Zónu se sníženou rychlostí bychom rádi zahrnuli do žádosti, s níž se spolu s dalšími členy Sdružení obcí Kokořínska chceme ucházet o grant na zklidnění a zvýšení bezpečnosti dopravy v obcích,“ uvedl mšenský starosta Martin Mach.

Změny dopravního řešení čekají i náměstí, kde sídlí radnice. „Chtěli bychom zabránit v průjezdu kolem náměstí nákladním vozům i těžké zemědělské technice. Vadí nám, že parkují na náměstí, například když jsou řidiči na obědě,“ poznamenal starosta.

Dnešní územní plán města sice počítá výhledově s obchvatem silnice druhé třídy, která vede z Mělníka směrem k Mladé Boleslavi, nákladný projekt je ale zatím příliš vzdálený. „U dalšího směru, na Dubou, takové řešení možné nebude,“ doplnil starosta města.

Nadějným záměrem je alespoň rekonstrukce části mšenské vozovky směrem od Mladé Boleslavi k centru města, s níž v následujících letech počítá kraj. „Podílíme se na projektových přípravách, aby byla zejména část mezi náměstím a stadionem, kde je i škola, bezpečnější. Chtěli bychom takové řešení, aby tam dlouhá rovná vozovka nesváděla řidiče k rychlé jízdě,“ řekl Mach.