Přes staré Ďáblice podle něho jezdí den co den přes pět set autobusů. A mělnická linka 349 patří ke spojům, které mohou k cíli na pražském Ládví mířit jinou trasou.

Autobusy pojedou z Mělníka, kde zůstávají zachovány všechny místní zastávky, stejnou trasou s další zastávkou v neratovických Byškovicích až do Březiněvsi. Tam ale podle Milana Schweigstilla nově najedou na dálnici a směrem na Ládví sjedou až na pražském Proseku .

„Dojde ke změně pouze u jediné pražské zastávky před Ládvím, místo na zastávce Sídliště Ďáblice bude linka 349 stavět na zastávce Třebenická," vysvětlil mělnický místostarosta s tím, že na dojezdové časy to nebude mít žádný dopad.

Pražská zastávka Ládví, která na jaře loňského roku po zapojení mělnických autobusových linek do systému Pražské integrované dopravy nahradila nádraží Holešovice, by měla zůstat pro spoje z Mělníka cílovou stanicí. Spor, ve kterém lidé z okolní pražské čtvrti bojovali za přesun cílové stanice přespolních autobusů do Letňan, pravděpodobně skončil.

„Na posledním setkání se zástupci Ropidu, Středočeského kraje a hlavního města Prahy padlo, že Ládví je definitivně přijato jako cílová zastávka," řekl Milan Schweigstill.

Ládví stejně jako Ďáblice nyní podle něho čekají opravy vozovek, aby tam otřesy projíždějících vozů nezpůsobovaly hluk.