Starostové obcí, které už měsíce protestují proti výstavbě mezinárodního letiště ve Vodochodech, ve svém razantním boji pokračují. A to i přesto, že vlastník společnosti Letiště Vodochody Penta Investments přišel ve svém záměru s prvními ústupky: slibuje úplné zrušení nočního létaní či napojení letiště na dálniční síť.

Generální ředitel Letiště Vodochody Martin Kačur uvedl, že společnost dělá vše pro to, aby projekt minimalizoval negativní dopady na okolí. „Snažíme se důsledně přistupovat ke vzneseným připomínkám a hledat nová řešení,“ uvedl Kačur. „Například v oblasti redukce hlukové zátěže jde o úpravu odletových trajektorií tak, aby hluk co nejméně zatěžoval obce a okolí, a o úplné vypuštění nočního létání mezi 22. a 6. hodinou,“ dodal ředitel.

Starostové však takové ústupky neberou vážně. Podle veltruského starosty Bronislava Havlína společnost nabízí tyto kompromisy jen proto, aby snadněji dosáhla kladného stanoviska Ministerstva životního prostředí. „Otázka zní, zda „ořezaný“ projekt bude vůbec ekonomicky udržitelný, zda se spíš nepočítá s jeho postupným rozšířením na původní záměr,“ obává se Havlín.

Protesty starostů jen tak neutichnou. Více čtěte ZDE.

Starostové obcí, kterých by se rozšířený letový provoz dotkl, se shodují, že o žádné ústupky společnosti nestojí. Podle jejich slov neexistují žádné podmínky, za kterých by vybudování mezinárodního letiště podpořili. „Výstavba mezinárodního letiště není veřejným zájmem, ale zájmem úzkého okruhu lidí,“ vysvětlil svůj postoj starosta Kozomína Vladimír Kubín.

Představitelé obcí se sdružili pod iniciativu Stop letišti Vodochody. Ve čtvrtek 28. ledna předají dopis předsedovi poslanecké sněmovny Miroslavu Vlčkovi, ve kterém požadují zastavení projektu.

Mezinárodní terminál ve Vodochodech by měl vzniknout do tří let, byl by tak po Ruzyni druhým největším letištěm v Česku. Z tamní ranveje by odstartovalo a přistávalo tam kolem sto čtyřiceti letadel denně, ročně by tak bylo odbaveno až tři a půl milionu lidí.