Pětici čteček pořídilo vedení školy podle jejího ředitele Františka Viktorina coby učební pomůcky za peníze z kraje. „Chceme vyzkoušet, jakou to bude mít u dětí odezvu a jakým způsobem a zda vůbec budou se čtečkami pracovat," řekl ředitel a dodal , že do budoucna se nebrání pořízení dalších elektronických čteček, pokud na ně sežene finanční prostředky.

Vzhledem k tomu, že byšická škola se mimo jiné zaměřuje na zvýšení čtenářské gramotnosti svých žáků, vnímá František Viktorin čtečky coby moderní výukovou pomůcku, která by mohla v dětech vzbudit větší zájem o četbu knih.

„Moje vlastní děti čtečky mají, takže vím, že je s sebou neustále nosí a používají je," popsal ředitel školy, který největší výhodu čteček vidí v tom, že jsou praktické a jejich použití je jednoduché. „Jde o moderní způsob čtení knih. Kolikrát si koupím knihu, založím ji doma do knihovny a už ji neotevřu. Do čtečky je možné nahrát stovky titulů, neustále se tam shromažďují a pořád je můžete mít u sebe. Například na cesty je podle mě čtečka ideální, i když samozřejmě mám pořád rád i klasické knížky, na které si můžete sáhnout a přivonět k nim," doplnil.

Čtečky ve školním klubu

Podobný názor na elektronické čtečky má i hospodářka školy Dagmar Lukáčová, která je zároveň knihovnicí a vedoucí školního klubu. Právě v rámci klubu mohou žáci školní knihovnu navštěvovat, je pro ně otevřená třikrát v týdnu v odpoledních hodinách. A také o velké přestávce. „Do klubu je přihlášeno asi sto deset dětí, z toho takových třicet až čtyřicet pokaždé přijde," popsala Dagmar Lukáčová.

Byla to především ona, kdo vybíral, jaké knižní tituly se do čteček zakoupí a nahrají. V současné době, pokud si některý ze školáků čtečku půjčí, najde v ní zhruba čtyři desítky knih. „Volila jsem takové tituly, které mají děti rády, samozřejmě s ohledem na cenu," připomněla knihovnice. „Vybírala jsem i podle knížek, které už v knihovně máme. Pro děvčata je tam třeba kniha Můj milý deníčku. Jde hlavně o zábavnou literaturu, která má děti přitáhnout ke čtení," vysvětlila.

Čtečky jsou podle Dagmar Lukáčové určené především dětem z druhého stupně, které tráví odpoledne ve škole nebo ve školním klubu. „Mladší děti tráví čas ve družině," uvedla. „Navíc čtečky budeme půjčovat pouze na použití přímo v knihovně, nechceme, aby je děti nosily domů," upozornila.

Dnešní školáci podle ní vyžadují moderní způsob výuky i života a elektronické čtečky by jim mohly vyhovovat. „Z druhého stupně si chodí knihy půjčovat především děvčata a já myslím, že čtečky by mohly zase víc přitáhnout kluky," doufá žena, která věří, že čtečky nezůstanou ležet v regálech.

Tablety na chemii a fyziku

Čtečky ale nejsou jedinou moderní výukovou pomůckou, se kterou se byšičtí školáci od začátku roku setkávají. V hodinách fyziky a chemie totiž pracují také se čtyřmi novými tablety.

„Dostali jsme sponzorský dar na elektronické stavebnice, které je možné s tablety propojit," popsal František Viktorin s tím, že výuku za pomoci tabletů by v následujících letech rád rozšířil i na další předměty. „Bude ale záležet na našich finančních možnostech," uzavřel muž, který je zastáncem pokroku a nových výukových metod, které mohou děti zaujmout a přitáhnout k danému oboru.