Desítky kamionů, hluk, otřesy. To každý den po desáté hodině večer zažívá Václav Nejedlý z mělnické městské části Vehlovice. Stejně jako on se i další desítky lidí ve Vehlovicích a Mlazicích nechtějí smířit s tím, že v těsné blízkosti jejich domů jezdí až do šesti hodin ráno kamiony mířící do přístavu .
Necelé dva roky projíždějí v nočních hodinách přes velkou část Mlazic desítky kamionů, které přijíždějí směrem od Prahy i Mladé Boleslavi. Dříve by bez problémů u kruhového objezdu na Pšovce zabočily do ulice Legionářů a po pár desítkách metrů vjely do areálu přístavu.

Řidiči kamionů jsou však dopravním značením nuceni sjíždět například z nového mostu rovně směrem na Vehlovice a Liběchov. Jejich cesta do přístavu pak pokračuje odbočením ze silnice I/9 vlevo do spodní části Vehlovic, přes Mlazice až k ulici Celní naproti hotelu U Cinků, která vede do areálu. Značení řidičům zakazuje i cestu přímo z kruhového objezdu na Pšovku.

Plně naložené kamiony tak projíždějí kolem desítek obytných domů. „Nejhorší je, že to z kopce rozjedou a před kolejemi prudce brzdí,“ řekl pro Mělnický deník Václav Nejedlý z Vehlovic. Jeho dům je jedním z prvních, který kamiony míjejí. „I kdybychom kamiony vůbec neslyšeli, dá se poznat, že projíždějí. Ruší televizní signál,“ poznamenala Aneta Bendová, která bydlí u silnice v městské části Mlazice.

Dopravní značení zakazující vjezd kamionů do ulice Legionářů nechalo město instalovat na základě měření hladiny hluku, která byla v nočních hodinách překračována. Měření se uskutečnilo dvakrát. Podruhé před třemi lety po rekonstrukci vozovky, jež měla hodnoty hluku snížit. Naměřené hodnoty však tehdy ukázaly, že rekonstrukce nepomohla a míra hluku byla v některých dnech dále překračována, i když jen nejvýš o půl decibelu. Celá akce se uskutečnila na základě bezesporu oprávněné stížnosti obyvatel ulice Legionářů na nadměrný hluk a vysoké počty kamionů. Vedení města tehdy vyhovělo obyvatelům z ulice Legionářů a nechalo do ulice nainstalovat dopravní značení, zakazující kamionům vjezd od 22 do 6 hodin. Od té doby tak řidiči nákladních automobilů musejí jezdit po trase, která je o více než šest kilometrů delší a vede kolem několikanásobně vyššího počtu domů.

Podle provedených měření je na noční trase hladina hluku na vrchní hranici. „Je na limitu, překročena však nebyla,“ uvedl vedoucí odboru životního prostředí a zemědělství Ctirad Mikeš.