Mělnicko – Nechybělo mnoho a na železniční trať vedoucí z Mělníka do Mšena mohly zůstat jen vzpomínky. Trať, která byla slavnostně otevřena na začátku léta roku 1897, měla totiž namále. A to hned dvakrát. Před zhruba dvaceti lety, kdy se poprvé vážně uvažovalo o zrušení turisty oblíbené Mšenské lokálky, a na konci léta roku 2014. Tehdy se provoz na trati skutečně zastavil a nebylo vůbec jasné, zda se motoráčky někdy vrátí.

Poslední vlak z Mělníka do Mšena vyjel v neděli 14. září k večeru. Pak České dráhy od vlakového spojení v úseku Mělník – Mšeno až do odvolání upustily. Mohlo za to snížení traťové rychlosti, kterou Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) kvůli bídnému stavu dráhy omezila na pouhých deset kilometrů v hodině. A protože by časy v jízdním řádu vlaky nestíhaly, dopravce je nahradil autobusy.
„Zastavení dopravy na trati svědčí o práci jejího správce, který náhle a nečekaně zjistil, že je trať tak špatná, že ji musí zavřít. Je to nepochopitelné," řekl po zastavení provozu na trati mšenský starosta Martin Mach, který vzápětí začal usilovat o to, aby region o lokálku nadobro nepřišel.

Zpočátku totiž nebylo vůbec jasné, jestli se dráha, která se ocitla v havarijním stavu, bude opravovat.

S tím by se ovšem příznivci lokálky nemohli smířit, začali proto po stovkách podepisovat petici, která usilovala o urychlené obnovení provozu a modernizaci dráhy. To však správce železnice považoval za zbytečnou aktivitu.

„Rozhodli jsme se, že trať zmodernizujeme bez záruky na její budoucí využití. Vyvracíme tak tvrzení, že by 
se trať měla rušit," prohlásil měsíc po zastavení provozu mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

Státní podnik opravdu svůj slib splnil a v polovině následujícího roku začal na nové štěrkové lože pokládat betonové pražce a kolejnice. Bez vlakového spojení na Mšensku se tak musela obejít pouze jedna turistická sezona.

V rámci slavnostního otevření zachráněné trati 
se do Mšena v polovině loňského prosince vypravil zvláštní protokolární vlak z Kolína v čele s lokomotivou zvanou Brejlovec. Ta za sebou táhla čtyři vagony, mezi nimiž byl i jídelní vůz.

Jedinou smutnou zprávou pro příznivce vlaků je fakt, že většina historických nádražních budov z konce 19. století dál chátrá. Nahradily je totiž nové čekárny z betonových prefabrikátů. Jediné dvě nádražní budovy na trati, které se dočkaly obnovy, stojí na nádraží ve Mšeně a v Mělníku.

Z Mělníka do Mšena jezdí v současné době vlak šestkrát denně, a stejně je tomu i v opačném směru. V sobotu v 10.09 hodin do Mšena přijíždí spěšný výletní vlak Kokořínsko, který zahajuje jízdu v 8.14 hodin 
v pražských Vršovicích. Na zpáteční cestu pak ze Mšena vyjíždí v 17.15 hodin.