Podle velitele mělnické stanice Petra Chalupníka jsou zásahová vozidla zaparkovaná v garáži, kde je stále udržováná teplota kolem patnácti stupňů. Voda v cisternách je tedy lehce ohřátá, a tak by venku i v tuhém mrazu trvalo delší dobu, než by začala zamrzat.

Rizikové jsou však úzké a neizolované trubky v cisternách. „Proto se systém odvodňuje. Za nádrží je kohout, která udrží vodu v nádrži a nepustí ji dále do trubek. Jsou tam také odvodňovací ventily, které umožní veškerou vodu z trubek vypustit,“ vysvětlil velitel mělnických hasičů.
Vypouštění vody se provádí po každém zásahu i denně při ranním předávání techniky.

V extrémně chladném počasí také hasiči při zásazích bedlivě sledují, zda v některé části vedení nepřestala proudit voda. Udržují trvalý slabý průtok, který brání vodě v zamrznutí.

„V souvislosti se silnými mrazy jsme se navíc dohodli, že nebudeme vozidla tak často umývat, aby při případném dalším výjezdu vozidla zbytečně nenamrzala,“ dodal Petr Chalupník.

Ve vytápěných garážích s nezamrzající teplotou, mají své cisterny garážované také dobrovolní hasiči z mělnického okresu.