Cyklisté na Mělnicku stále volají po speciálních stezkách. Cyklostezek, jež slouží výhradně kolařům, je v regionu poměrně málo.

Důvodem, proč se stále nedaří rychleji rozvinout síť cyklostezek, jsou vysoké náklady na jejich výstavbu. Jeden kilometr vyjde na dva až pět milionů korun.
Mnohem levnější jsou cyklotrasy, které vedou po už existujících komunikacích. Vyznačení, údržba a vybavení jednoho kilometru cyklotrasy vyjde v rozmezí na deset až třicet tisíc korun.

Původní záměr, že by do roku 2007 měly být hotovy tři významné cyklostezky procházející mělnickým regionem, se nepodařil uskutečnit. Momentálně je ve fázi postupného stavění. Největší investicí mělo být vybudování části Labské cyklostezky u Mělníka v délce přibližně dvacet kilometrů, která by měla stát kolem 50 milionů korun. Se zhruba osmnácti miliony korun se počítá na úpravu 6,5 kilometru Vltavské cyklostezky u Libčic.

V případě této cyklostezky se musel řešit velmi problematický úsek u Libčic. „Tudy měla stezka procházet podél hrany skály větrušické rokle, což bylo pro cyklisty značně nebezpečné místo. Nakonec jsme práce museli přerušit, protože se proti stavbě postavili ochránci přírody,“ řekl Martin Kupka, mluvčí středočeského krajského úřadu.

Podpora cyklistiky je ale jednou z priorit Středočeského kraje, proto se úřad i nadále snaží peníze na tyto investice sehnat.

Posledním významným projektem, na který se snaží kraj získat prostředky, je vznik Jizerské cyklostezky. Ta by měla končit u Brandýsa nad Labem a volně se napojit na už vybudovanou Labskou cyklostezku. Realizace tohoto záměru je ale otázkou několika dalších let.