Na frekventované křižovatce ulic Podřipská, Přemyslova a Dobrovského přímo pod kralupským vrchem Hostibejk roste kruhový objezd.
Stavební firma Vodohospodářské stavby rekonstrukci Podřipské ulice a stavbu kruhového objezdu zahájila na začátku druhého říjnového týdne. Hotova je zatím asi třetina plánovaných prací.
Těžká nákladní doprava projíždějící středem města směrem k severozápadnímu okraji Prahy je v současné době vedena objízdnou trasou kolem Velvar.
Objízdná trasa pro osobní vozy, dodávky a autobusy dlouhá přibližně pět set metrů je vedena kolem kralupského pohřebního ústavu a dále sídlištěm Hůrka, kde se pak napojuje hned na začátek Přemyslovy ulice, ležící na trase krajské silnice číslo 101.
Řidiči osobních aut a dodávek mířící do kralupské čtvrti Lobeč nebo na Nelahozeves mohou jet průjezdem přes sídliště Cukrovar nebo po velmi úzkém pruhu asfaltu přímo pod Hostibejkem kolem právě budovaného kruhového objezdu. Pod vrchem Hostibejk je však provoz řízen světelnými semafory, pokaždé jen pro cestu jedním směrem.
Současně se stavbou kruhového objezdu bylo nezbytné přistoupit i k zásadní rekonstrukci Podřipské ulice. Ta už sice krátce před posledními povodněmi prošla rekonstrukcí, ale při velké vodě na jaře loňského roku byla celá zatopena.
Jak následně odhalil laserový georadar, došlo tam k vytvoření kaveren pod povrchem.
Pokud vše půjde dobře, Kralupy nad Vltavou dostanou od Středočeského kraje jako vánoční dárek první ze tří už schválených kruhových objezdů.
Další dvě etapy stavby mají začít na jaře následujícího roku. Druhá etapa počítá s vybudováním kruhové křižovatky pod železničním viaduktem a v rámci třetí, nejnáročnější etapy, vznikne další kruhový objezd Na Františku.
Tam navíc bude překopána celá silnice, aby mohl být vybudován podchod, dojde také na novou lávku přes potok a nové veřejné osvětlení.
Třetí etapa uzavře zhruba na dva měsíce most T.G. Masaryka, což motoristům zkomplikuje cestu z jedné strany města na druhou.
MARTIN TLUSTÝ