Dalších přechodů v Italské a Cukrovarské ulici v Mělníku už se chodci nejspíš nedočkají.

Loni na podzim tam silničáři dva roky po rekonstrukci vozovky nastříkali alespoň tři zebry. Jenže teď se ukázalo, že to podle nich bohatě stačí.
Oběma ulicemi přitom prochází hlavní silnice I/9, po níž denně projedou stovky aut.

V Cukrovarské ulici je teď pouze jedna zebra, u křižovatky s Mladoboleslavskou ulicí, v Italské jsou zebry dvě. Jedna, která už není na vozovce téměř ani vidět, je na začátku ulice, druhá v polovině u samoobsluhy.

Redaktoři Deníku silnice, na kterých scházely přechody, sledovali už od chvíle, kdy silničáři vozovku opatřili novým povrchem.
Obrátili se na ně tehdy tamní obyvatelé, kteří se obávali především o bezpečnost dětí.

Nakonec se ukázalo, že podle jejich představ to stejně nebude.

Loni se téma na stránky Deníku opět vrátilo. Čtenář Václav Novák z Mělníka, který se v okolí ulic často pohybuje, se ptal: „Kde tam mají lidé přecházet? V Cukrovarské býval na straně u křižovatky s Pražskou přechod, jenže teď už tam není nic.“

Odpověď je podle mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Niny Ledvinové jasná. „Větší počet přechodů pro chodce vede bohužel ke snížení bezpečnosti. Řidiči nerespektují přechody opakující se příliš často za sebou,“ vysvětlila Ledvinová.

Nina Ledvinová také uvedla, že laická představa o tom, že by každých sto metrů měl být přechod, chodce ohrožuje.

K zebře v Italské ulici, která je podle mluvčí Ředitelství silnic a dálnic vzdálena k začátku ulice 340 a ke konci 240 metrů, už zřejmě žádná nepřibude, zato v Cukrovarské ulici naděje na přechod je. Ale až po dokončení chystané opravy kanalizace.

„Je ekonomickým nesmyslem vyznačovat v ulici přechody pro chodce před odfrézováním vozovky,“ poznamenala Ledvinová.
Potřeba dalších přechodů pro chodce v Italské a Cukrovarské ulici je podle Ledvinové diskutabilní.

„Svědčí o tom skutečnost, že se v obou případech jedná o jednosměrné ulice, kde chodec musí sledovat provoz jen z jednoho směru a pouze přes jeden jízdní pruh o nevelké šířce. Navíc jde o ulice v obci s omezenou nejvyšší povolenou rychlostí. Vozovku tedy může chodec přejít v kterémkoli místě,“ vysvětlila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.