Vyplynulo to ze čtvrtečního jednání krajských radních, kteří přípravám na zavedení trolejbusů fandí.

„Rada schválila závěry hodnocení ekonomické efektivnosti a rozhodli jsme se pokračovat v další investorské přípravě akcí,“ uvedl radní pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký (za STAN). Připomněl, že obě zamýšlené linky jsou technicky realizovatelné – a podle propočtů budou i ekonomicky efektivní; se zajištěnou návratností vynaložených výdajů.

Hlavním přínosem však mají být příznivé dopady na životní prostředí: nejenom zmizí autobusy se svými výfukovými zplodinami, ale také se sníží hladina hluku spjatého s veřejnou dopravou.

Je-li řeč o linkách, mělo by se jednat o náhradu nynějších příměstských autobusů s číslem 375 trolejbusy spojujícími Brandýs nad Labem-Starou Boleslav s pražskou Harfou a 377 trolejbusy jezdícími mezi Kostelcem nad Labem a Letňany.

O náklady na stavbu tratí s trolejovým vedením – se vším všudy by se mělo jednat celkem o 1,18 miliardy korun – se mají podělit Praha a Středočeský kraj. Každá strana má za přispění evropských dotací zaplatit vybudování části na svém území. Tak s tím alespoň počítá smlouva o spolupráci mezi Středočeským krajem a Dopravním podnikem hl. m. Prahy. 

Předpokládané zatížení rozpočtu kraje

* Varianta s krytím 70 procent nákladů z dotací: 177 009 930 Kč:
- 2020: 0 Kč
- 2021: 1 662 540 Kč
- 2022: 2 682 810 Kč
- 2023: 51 799 374 Kč
- 2024: 86 332 290 Kč
- 2025: 34 532 916 Kč

* Varianta s krytím 85 procent nákladů z dotací: 88 504 965 Kč:
- 2020: 0
- 2021: 831 270
- 2022: 1 341 405
- 2023: 25 899 687
- 2024: 43 166 145
- 2025: 17 266 458

Zdroj: Krajský úřad Středočeského kraje 375 377

Předpokládá se nasazení takzvaných parciálních trolejbusů – tedy vozidel, které část trasy pojedou s napojením na troleje a částečně ji absolvují díky elektřině z baterií.