Aby služba, která funguje tak, že vůz objednáte pomocí mobilní aplikace a předem se dozvíte hodnocení řidiče, jeho podobu i konečnou cenu cesty, splnila místní vyhlášky, spolehne se Bolt na rozdíl od velkých měst na některé místní taxislužby. Lidé tedy dál budou využívat místní taxikáře, ale přibude jim možnost, jak si auto objednat a cestu zaplatit.

„Naši stávající uživatelé se na nás obrací s tím, zda-li je možné, aby byl Bolt dostupný i v menších městech, odkud oni pochází a kam se vrací za rodinou či přáteli. My se této poptávce snažíme vyhovět. Proto jsme se rozhodli naší aplikaci nabídnout lokálním taxislužbám za velice výhodných podmínek,“ Jakub Dvořák, Country Manager platformy Bolt pro Českou republiku a zdůraznil, že jejich zákazníci se dál nechají vozit lidmi, které znají, jen si je budou moci přivolat snadněji prostřednictvím aplikace. „A navíc dopředu vědí, kolik za cestu zaplatí vzhledem k tomu, že cenu stanovuje aplikace,“doplnil Jakub Dvořák.

Místní taxikář Jan Majer je ale ke vstupu Boltu skeptický. „Myslím, že se to tady nechytí, lidé se tu přece jen chovají jinak než třeba v Praze. Máme svoje cesty, jak nás mohou zákazníci kontaktovat a objednat si nás,“ řekl. Sám o spolupráci s Boltem neuvažuje.

Kromě Kralup nad Vltavou se na aplikaci mohou těšit i cestující v Příbrami. Ve středních Čechách už služba funguje například v Kladně a Mladé Boleslavi.

Služba Bolt dnes působí ve čtyřiceti zemích Evropy a Afriky a má registrováno přes 50 milionů zákazníků.

Alternativní dopravci právě typu Bolt nebo Uber se v minulosti často dostávali do sporu s tradičními taxislužbami a radnicemi. Postupně byly vyhláškami a zákony podmínky pro jejich provoz srovnávány s taxikáři. Jedním z řešení je uvažované spojení s místními taxislužbami.