Dva zbrusu nové stroje mají ve své výbavě mělnické technické služby. Moderní zametač chodníků a stroj na sečení trávy využijí díky speciálním nástavbám i v případě sněhové nadílky.

Chodníkový zametací stroj, který už více než dva týdny čistí ulice města, je podle ředitele Technických služeb Mělník Oldřicha Schindlera využitelný i na silnice. „Má pracovní záběr až dva a půl metru. Lze s ním tedy zametat i povrch vozovky,“ uvedl ředitel.

Druhým moderním strojem je univerzální nosič nářadí, který se od léta do podzimu bude starat o sečení travnatých ploch ve městě. „Dá se na něj ale kromě sekačky navěsit také mulčovač, štěpkovač či příkopový vysekávač,“ poznamenal Schindler, podle kterého potřeboval vozový park technických služeb nové stroje už delší dobu.

„Průměrné stáří vozů je 16,5 roku. Nákup nových zařízení byl tedy jednou z našich priorit,“ poznamenal ředitel Schindler. Při výběru strojů přitom hrála velikou roli jejich všestranná využitelnost. „V Mělníku se totiž nevyplatí nakupovat stroje určené pouze k zimní údržbě,“ vysvětlil Oldřich Schindler. Oba nové přírůstky v řadách vozidel, která budou obyvatelé Mělníka vídat v ulicích, jsou proto vybaveny nástavbami v podobě přední radlice, sypače, či rotačního kartáče odmetajícího sníh. Stroj na sečení je navíc pouze metr široký a v zimních měsících tak pomůže vyřešit problematickou údržbu úzkých chodníků ve městě, kterou do nynějška obstarávali zaměstnanci technických služeb pouze ručními pracemi.

V případě extrémně tuhé zimy a bohaté sněhové nadílky mohou v letošní sezoně technické služby využít až 500 tun posypové soli, které jsou v současné době uskladněné a k dispozici.

„V zimě na přelomu roku 2005 a 2006 bylo potřeba právě takové množství soli. O rok později, kdy bylo sněhu málo a moc nemrzlo, to bylo pouze 170 tun. Na letošek jsme tedy připraveni na sněhový extrém,“ ujistil Schindler.

Vedle dvou nových strojů, které město stály přes 5,3 milionu korun, mají technické služby na zimní údržbu chodníků ještě starší vozidlo Multicar s radlicí a druhé s valníkem na ruční posyp. K údržbě silnic pak slouží dva speciální stroje a traktory. „V případě kalamitního stavu jsme domluveni se zemědělci, kteří by do ulic vyrazili s jejich soukromou technikou,“ poznamenal Schindler.