V jednu chvíli se na ni mohou připojit dva elektromobily, pro něž jsou na parkovišti vyhrazena místa v rohu u vjezdu a výjezdu z parkoviště. Řidiči však musí počítat s tím, že své auto nebudou moci využívat několik hodin, nabíjení pomocí takzvaných AC zásuvek Mennekes, které jsou jim k dispozici, totiž trvá od jedné do tří hodin podle kapacity baterie vozu.

Stejně jako u ostatních dobíjecích stanic také u té neratovické platí, že zájemce o využití této nové služby u sebe musí mít čip, bez kterého elektřina do jeho vozu proudit nezačne. Ten si mohou majitelé elektřinou poháněných vozidel zakoupit u společnosti ČEZ, jež dobíjecí stanice na území České republiky provozuje. Vyjde je měsíčně na 450 Kč bez DPH a funguje na všech stanicích po celé zemi.

V současnosti je v Česku v provozu už více než stovka dobíjecích stanic pro elektromobily, na těch rychlodobíjecích přitom řidiči stráví jenom asi třicet minut, než mohou opět vyrazit na cesty. Podle mluvčího společnosti ČEZ Oty Schneppa budou dobíjecí stanice přibývat i nadále. „Plánujeme výstavbu tak, aby byly pro řidiče dostupné každých padesát až šedesát kilometrů," připomněl.

V tuto chvíli po českých silnicích jezdí více než 1600 elektromobilů. Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy také u nás se auta na elektrický pohon stávají běžnou součástí automobilového provozu. Podle odhadů vývoje trhu se dá navíc předpokládat, že nejbližších letech se prodeje elektromobilů zvýší na několik tisíc. (btk)