Řidiči, kteří často projíždějí Kralupy nad Vltavou, se musejí připravit na značná dopravní omezení. Už v pondělí 6. října má totiž odstartovat dlouho očekávaná rekonstrukce průtahu městem, kterou Středočeský kraj pět let sliboval.

Technika se měla do děravé silnice sice zakousnout už v polovině letních prázdnin, správce silnice druhé třídy 
s číslem 101, jímž je krajský úřad, však podle místostarosty města Libora Lesáka po stavebních firmách požadoval spoustu doplňujících informací. A to zahájení stavby o dva měsíce oddálilo.

Náročná rekonstrukce hlavní kralupské silnice je rozdělena do tří etap, což byla jedna z podmínek, které mají předejít možnému dopravnímu kolapsu.

Lehké to mít řidiči ale ani tak nebudou. „Z města bude úplně vytěsněna nákladní doprava s tonáží nad 7,5 tuny, která bude směřována na obchvat Velvar. Osobní doprava pak bude jezdit Henningsdorfskou ulicí přes sídliště Hůrka a na hlavní silnici bude najíždět ulicí S.K.Neumanna," přiblížil změnu v dopravě Libor Lesák a dodal, že omezení budou trvat do konce letošního roku. Právě do té doby by měli stavbaři dokončit první etapu, která zahrnuje vybudování kruhové křižovatky pod Hostibejkem a komunikaci k viaduktu. Termíny by ovšem mohlo negativně ovlivnit počasí.

Další dvě etapy stavby mají začít na jaře. Druhá etapa počítá s vybudováním kruhové křižovatky pod viaduktem a v rámci třetí, nejnáročnější etapy, vznikne další kruhový objezd Na Františku.

„Tam navíc dojde k překopání celé silnice, aby mohl být vybudován její podchod, dojde také na novou lávku přes potok a nové veřejné osvětlení," upřesnil kralupský místostarosta. Třetí etapa uzavře zhruba na dva měsíce most T.G. Masaryka, což motoristům zkomplikuje cestu z jedné strany města na druhou.

Objízdná trasa povede přes železniční nadjezd v Nelahozevsi, na jehož opravě v současné době pracují silničáři. „Uzavření kralupského mostu jsme na jaro příštího roku směřovali právě kvůli opravě nadjezdu v Nelahozevsi. Tam by měly být práce podle informací z krajské údržby silnic hotové do konce letošního roku," připomněl místostarosta města a doplnil, že jde o zásadní objízdnou trasu, bez níž by se motoristé z jedné částí Kralup do druhé dostávali až přes Velvary. A to by bylo příliš dlouhé.

Město bude v rámci rekonstrukce financovat podchod Na Františku, lávku přes potok na Cukrovar a veřejné osvětlení. Mělo by jít o zhruba osmnáct milionů. Podobnou částku zaplatí kraj a zbytek pokryje evropská dotace.