Nejvíce novinek nejspíš čeká linku 348, která obsluhuje zastávky na trase Zálezlice – Obříství – Neratovice – Líbeznice – Praha.
Ke změnám se Ropid chystá na základě přehledu dodržování jízdního řádu. Ukázalo se totiž, že přesnost provozu na této lince se v pracovních dnech do této chvíle zvýšila z padesáti procent na pouhých šestapadesát. Většina zpoždění je přitom způsobena velkým dopravním provozem. Nově proto budou mít autobusy linky 348 o několik minut prodlouženou dojezdovou dobu.
Více víkendových spojů na Bulovku
Zároveň se podle neratovické starostky Lenky Mrzílkové zvýší počet spojů, které budou v Praze jezdit až na Bulovku. „Týká se to zejména víkendů, kdy budou prodloužené spoje zajíždět na Bulovku tak, aby byla zajištěna přímá celodenní doprava zaměstnanců a návštěvníků nemocnice," uvedla.
Změn se v budoucnu možná dočká i linka 471 na trase Brandýs nad Labem – Kostelec nad Labem – Neratovice – Kly – Mělník. „Budeme přehodnocovat zajíždění všech spojů k areálu Spolany kromě časů začátků pracovních směn a doby vyučování na SOŠ a SOU Neratovice," připomněla Lenka Mrzílková.
Co naopak zůstává při starém, je nutnost přestupu pro víkendové cestující z Neratovic do Mělníka na zastávce Obříství, Štěpánský most. „Návaznost spojů bude mimo jiné zajištěna nově nainstalovaným informačním panelem, kde budou řidiči i cestující informováni o aktuálních příjezdech a odjezdech jednotlivých spojů," doplnila neratovická starostka.
Rozpaky mezi cestujícími
Integrace autobusové dopravy z oblasti Mělnicka do PID, která byla spuštěna po Velikonocích, zatím vzbuzuje rozpaky. Někteří cestující si pochvalují častější spoje a výrazné ušetření peněz na jízdném, jiným však vadí přesunutí konečné zastávky z Holešovic na Ládví a nedodržování jízdních řádů.
Kritici systému se najdou také v řadách představitelů obcí, jež jsou do integrace zapojeny. Například starosta Zálezlic Jiří Čížek se současnou situací spokojený není.
„Naši občané, kteří pracují ve Spolaně, si stěžují například na to, že autobusy nyní kolem chemičky nejezdí, mají to tak do práce o dost dál. Ropid navíc zrušil některé spoje, které jezdily v době začátků směn," vysvětlil. „My jako obec jsme pak museli na vlastní náklady zbudovat odstavné místo pro autobusy, které u nás čekají, než znovu vyjedou na trasu. Nikdo se nás přitom neptal, kde budou nebo mohou stát,"uzavřel.