Podle ředitele Závodu Praha ŘSD Tomáše Grosse jsou přípravy ve fázi dokumentace k územnímu rozhodnutí. „Je samozřejmě potřeba počítat s tím, že další kroky, kdy získáváme podklady k žádosti o územní rozhodnutí, jsou časově náročné.

Předpokládáme, že bychom za další dva až tři roky mohli být ve fázi, kdy bychom se blížili k pokračování stavby obchvatu," uvedl Tomáš Gross.

Výkupy pozemků ještě ŘSD neřeší. „Mohou následovat až ve chvíli, kdy máte územní rozhodnutí, až pak nastává doba potřeby i práva získávat pozemky pro stavbu," vysvětlil.

Další část mělnického obchvatu má vést od železničního přejezdu v Chloumecké ulici přes přemostění kolejí u haly Bios a dále směrem na Průhon.

Hotová úvodní etapa, která zahrnovala tři stavby, stála asi sto osmdesát milionů korun. Šlo o průtah mezi Pražskou a Mladoboleslavskou ulicí, okružní křižovatku u čerpací stanice Shell a most v Mladoboleslavské ulici.

U průtahu mezi Pražskou a Mladoboleslavskou jezdila dříve auta dvěma jednosměrnými ulicemi, Cukrovarskou a Italskou. Byly tam přitom vážné dopravní vady, například prudké směrové oblouky, zúžená místa nebo nepřehledné křižovatky.

Podle ředitele ŘSD Jana Kroupy má nyní nová vozovka základní šířku tři a čtvrt metru, s odbočovacími pruhy u křižovatek. Dvě přehledné kruhové křižovatky v Pražské a Mladoboleslavské ulici přispěly k rychlejšímu provozu. Snížil se hluk i emise.

Třetí kruhová křižovatka u čerpací stanice Shell byla postavena za pouhé tři měsíce.

Třetí ze staveb, most v Mladoboleslavské, přinesl podle mluvčího ŘSD Jana Rýdla problémy, které do té doby ŘSD nikdy neřešilo. Firma, která byla zhotovitelem, se dostala do druhotné platební neschopnosti a stavbu nedokončila. Naštěstí se našlo řešení a v práci později pokračovala firma, která dělala i na prvních dvou stavbách.