Frézování starého asfaltu a následná pokládka nového se odehrávají za provozu, kdy je doprava řízena kyvadlově po volné polovině silnice, upozorňuje na dopravní omezení Martin Buček z Ředitelství silnic a dálnic. „Délka pracovních míst, na kterých je omezena doprava na polovinu komunikace, nepřesahuje 400 metrů. V těchto úsecích je provoz řízen kyvadlově pomocí světelné signalizace – a v hodinách s vyšší dopravní intenzitou také proškolenými regulovčíky,“ upřesnil Buček, co i koho mohou řidiči v místě prací potkat. S dodatkem, že cílem je ve frekventovaném úseku zajistit maximální plynulost provozu. Řidiči by se nicméně měli připravit na možné zdržení; opravovaným úsekem na silniční spojnici Mělníka a Mladé Boleslavi denně projíždějí více než čtyři tisíce vozidel.

Hotovo má být ještě v dubnu, uvedl Buček. Připomněl, že práce začaly před Velikonocemi – a jsou plánované na 30 kalendářních dnů. „S uvedením celého úseku do provozu tak počítáme koncem měsíce,“ sděluje veřejnosti.

Vedle celoplošné výměny krytu vozovky dojde podle jeho informací i na další práce. Především se jedná o úpravy krajnic a obnovení funkčnosti příkopů – včetně čištění propustků pod sjezdy či častěji odstranění těch původních s jejich nahrazením novými betonovými troubami. Úpravy spojené s odlážděním lomovým kamenem v betonu se také týkají dvojice příčných propustků přímo pod opravovanou komunikací.