Právě takový problém řešili před časem v Poděbradech. Podle vedoucího městských strážníků Miloše Dlabala se noční parkování kamionů týkalo dvou lokalit. „Jednak to bylo na parkovišti u Jezera. V tomto místě se to vyřešilo zákazovou značkou," říká Dlabal.

Druhé místo bylo blíže k domům a jednalo se o ulici nedaleko nově postaveného železničního nadjezdu. „Práskání dveří a dlouhé a hlučné startování v noci a časně ráno bylo běžné," uvedla jedna z obyvatelek, která podle svých slov už uvažovala o stěhování. Jelikož se ozvalo více obyvatel této lokality, začali tam strážníci pravidelně v noci jezdit na kontrolu. „Je fakt, že ve své době tu přes noc parkovalo i pět, šest kamionů. Začali jsme jezdit do této ulice pravidelně každou noc a situace je dneska výrazně lepší. Kamion tu parkuje málokdy. Což je důsledek právě naší pravidelné kontroly," uvedl Dlabal.

Problémy s nákladní dopravou řeší také například v Mnichově Hradišti. Kamiony směřující do společnosti Kofola tu ničí Černou silnici, kde nedávno vlivem přetížení dokonce prasklo potrubí na krajnici. Tisková mluvčí společnosti Kofola Jaroslava Musilová uvedla, že už byla větší část kamionů odkloněna na záchytné parkoviště a do závodu najíždějí podle nově zavedených nakládacích oken. „Jednáme o pronájmu další odstavné plochy," připomněla Musilová. Zavedením systému, který stále ještě ladíme, se podstatně zlepší nejen dopravní situace na Černé silnici, ale i hluková zátěž," doplnila Musilová.

V Mladé Boleslavi velký problém s odstavenými kamiony mimo vyhrazená parkoviště nemají. Podle ředitele městské policie Tomáše Kypty se ale občas stává, že řidiči parkují na Jičínské ulici naproti obchodnímu domu Olympie u trafostanice. „Je tam zákaz zastavení, který řidiči mnohdy nerespektují. Navíc tuto rušnou komunikaci přebíhají, ohrožují tím nejen sebe, ale i ostatní účastníky provozu," upozorňuje Kypta a dodává, že podobná situace je i v opačném směru. Tento úsek už ale patří k dálnici a je tedy v kompetenci Policie ČR. A tady je parkování kamionů skutečným problémem. „Ano, řidiči zde často stojí. Situaci už řešíme s ministerstvem dopravy a dopravní inspektorát Mladá Boleslav bojuje o to, aby tento problém byl vyřešen, co nejdříve. Výhledově v tomto místě budou betonová svodidla, která parkování zabrání," sdělila mluvčí policie Středočeského kraje Lucie Nováková.

Když se na Nymbursku řekne sousloví „problém s kamiony", řadě lidí naskočí městys Kounice. Jejich obyvatelé trápí především množství kamionů, které místem projíždějí. „Už léta bojujeme o zákaz průjezdu. Jsou u nás dvě místa, kde se kamiony proti sobě zkrátka nevejdou. Nedávno už jeden z nich urazil část domu, starého špitálu. Je fakt, že některé kamiony u nás také parkují a jejich řidiči odpočívají," připouští starostka Miroslava Sochorová. Oficiální odstavné parkoviště přitom v městysu není. „Parkují proti domu, kde se provádí archeologický průzkum. V blízkosti jsou jen chalupáři, zase takový problém to není. A já rozumím tomu, že někde si prostě odpočinout musí. Proto to i tolerujeme," říká starostka, která je smířena s nočním parkováním, ne však denním průjezdem velkého počtu rozměrných aut.

V Sadské existuje domluva o tom, že kamiony, které ve městě potřebují kvůli odpočinku zastavit, parkují na parkovištích u proti sobě postavených čerpacích stanic. „Žádné jiné oficiální parkoviště v Sadské není, proto se situace po domluvě s provozovateli benzinek řeší takto," uvedl strážník Patrik Wolf.