Kauza však pravděpodobně skončí u Nejvyššího správního soudu. Předpokládá to ředitel letiště Martin Kačur. „Naši právníci teď budou zkoumat odůvodnění zamítnutí, podle toho budeme postupovat dále," řekl Martin Kačur s tím, že příčinou je i způsob výkladu správního řádu.

Ministerstvo své rozhodnutí vysvětlí v nejbližších dnech, až bude mít oficiálně potvrzené, že investiční skupina Penta Investments, jíž letiště patří, jeho stanovisko obdržela.

Satisfakce odpůrců

Podle kralupského starosty Petra Holečka, který je mluvčím iniciativy Stop Letišti Vodochody, je rozhodnutí ministerstva pro obce z okolí letiště zásadním krokem: „Upozorňovali jsme na to, že ve vypracování posudku vlivů na životní prostředí jsou velké chyby. Teď nám byla dána jakási satisfakce. Máme z toho radost," uvedl Petr Holeček.

Před rokem vydalo ministerstvo životního prostředí kladný posudek s více než sto dvaceti podmínkami, které investor musí splnit. Patřilo mezi ně například omezení pro noční lety. Kvůli stížnostem starostů okolních obcí, kteří podali asi čtyřicet podnětů, ho ale ministerstvo na jaře letošního roku prověřovalo se závěrem, že obsahuje procesní chyby v oblasti vodního hospodářství a nesprávné navýšení hlukových limitů o takzvanou korekci.

Návrat do léta 

Na začátku léta pak ministerstvo životního prostředí ekologický posudek k rozšíření letiště Vodochody zrušilo. Investor pak podal proti rozhodnutí rozklad, který komise projednala před dvěma měsíci a ministru životního prostředí Richardu Brabcovi doporučila, aby zrušení posudku potvrdil.

Letiště Vodochody patří do skupiny Aero investiční skupiny Penta Investments. Na letišti chce výhledově odbavovat ročně tři a půl milionu cestujících, především nízkonákladových, nepravidelných a privátních letů. Investice mají být asi tři miliardy korun.