Potvrzuje to i ředitelka městské knihovny v Neratovicích Marcela Kesslerová: „Stále více se u počítačů potkáváme se seniory. Přicházejí většinou v dopoledních hodinách a vedle půjčování knih mají zájem i o internet. Do budoucna můžeme počítat s tím, že jich bude stále více.“
Nezájem o knihy z důvodu vyššího zájmu pročítání elektronických článků odmítá ředitelka mělnické městské knihovny Hana Lumpeová: „Internet konkurovat knihovnám nemůže. Chápeme ho spíš jako doplněk nebo pomůcku při vyhledávání informací.“

Přestože si rodiče i učitelé stěžují, že jejich děti málo čtou a více vysedávají u počítačů, v knihovnách menší návštěvnost školáků nezaznamenali.
„To, že děti nečtou, rozhodně není dobou internetu. Je to už dlouhodobý problém, který spíš souvisí s životním stylem. A jestli děti chodí do knihoven, jsem za to ráda. Přesto mě překvapuje, že dětí v knihovnách neubylo,“ řekla Veronika Gašicová, učitelka základní školy ve Velkém Borku.

Bez používání služeb internetu si už ani knihovny své fungování moc představit neumějí. Usnadňuje jim práci. Ve větších městech používají přístupný on-line katalog knih a časopisů, který čtenářům mnohokrát ušetří cestu.

Knihovny jsou k sobě vzájemně solidární. Spolupracují především při půjčování knih. „Rozhodně si nekonkurujeme, ani nepřetahujeme čtenáře,“ podotkla ředitelka neratovické knihovny. „Když si někdo chce půjčit knížku, kterou právě nemáme, požádáme ostatní knihovny,“ dodala Kesslerová.
Knihovny mají k internetu vřelý vztah, což potvrzují mimo jiné svým každoročním připojením k celostátní akci Březen – Měsíc internetu.

Napřiklad v mělnické knihovně nabízeli tradiční elektronické služby a v duchu hesla Internet - výhoda pro znevýhodněné se zaměřili na méně časté uživatele, jako jsou senioři a maminky na mateřské dovolené. Na počítači si mohli vyzkoušet základní práce na počítači, seznamovali se s internetem a některými programy.

Knihovnice připravují svým čtenářům různá setkání. Většinou jsou to besedy pro děti. Ty nejvíce zajímá, co obnáší samotná práce v knihovně. S některými tématy přicházejí i učitelé. Snaží se oživit hodiny češtiny, a tak se mluví o ilustrátorech, autorech i knihách, nebo o historii knihy jako takové.