VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kralupané mají strach z provozu spalovny

Kralupy - Povolenou kapacitu spalovny deset tisíc tun odpadu za rok prý společnost nepřekročí.

31.10.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Grzegorz Klatka

Desítky nákladních aut s odpadem a příšerný zápach. Toho se děsí obyvatelé Kralup nad Vltavou.

Domnívají se totiž, že odpadová firma AVE CZ, navýší kapacitu spalovny v areálu společnosti Synthos, kterou od září komerčně provozuje. A to by ovlivnilo kvalitu ovzduší a zhoršilo dopravní situaci ve městě.

„Firma neuspěla s výstavbou spalovny v Pardubicích, tak přešla do našeho regionu, kde bude pálit to, co jinde nemůže,“ řekl pro Deník Josef Majrych z kralupské části Lobeček a dodal, že v poslední době doma nemůže téměř ani větrat.

„Jsou dny, kdy sotva otevřeme okno, musíme ho zase hned zavřít. Pořádně nemůžeme dýchat,“ postěžoval si Kralupan.

Podle mluvčího AVE CZ Jaroslava Nálevky se dceřiná společnost AVE Kralupy kapacitu spalovny navyšovat nechystá.

„V současné době je ve spalovně odstraňován především odpad z areálu. Povolená kapacita spalovny deset tisíc tun za rok překročena nebude,“ uvedl Nálevka a připomněl, že zařízení spalovny splňuje veškeré technické a legislativní požadavky nejen České republiky, ale i Evropské unie.

Žádné nedostatky v kralupské spalovně nebezpečného odpadu nezjistili ani inspektoři České obchodní inspekce, kteří provoz kontrolují pravidelně několikrát za rok. Potvrdila to mluvčí Inspekce Ivana Awwadová.

„Spalovna je pod větším dohledem než ostatní provozovny. Kontroly tam provádíme jednou za čtvrt roku, loni dokonce dvakrát,“ konstatovala Awwadová.

Podle Jaroslava Nálevky se Kralupané nemusejí obávat ani dalšího zatížení dopravy ve městě.

„Případné využití celkové kapacity spalovny představuje navýšení dopravy zhruba o tři nákladní vozy denně, což je zanedbatelné,“ poznamenal.

Spalovna průmyslových odpadů je využívána od roku 1977. „Po rekonstrukci před čtrnácti lety je stále v provozu s přihlédnutím ke standardním odstávkám nutným k údržbě a průběžné modernizaci,“ doplnil mluvčí společnosti AVE CZ.

Do konce devadesátých let minulého století v Kralupech ovzduší sledovaly čtyři měřicí stanice, od jejich dalšího provozování se ale poté, co se jich několik porouchalo, upustilo.

Autor: Jiří Říha

31.10.2010
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Těžká dopravní nehoda na Pražském okruhu u Jesenice nejenom zkomplikovala provoz na této dálniční komunikaci, ale také přinesla vážné problémy hasičům
9

K vážné nehodě se hasiči museli přímo prodírat

Olympik proti Chrudimi sahal po senzaci, nakonec smolně padl.

Jedna z klíčových bitev. K soutoku míří Oceláři

Stanou se rytířské forbíny novou tradicí?

Mělník /FOTOGALERIE/ - Skupina historického šermu Rytíři Mělničtí vznikla před sedmi lety. Zakládající členy nespojovala jen společná rodina, láska k historickému šermu, ale i hluboký vztah ke královskému věnnému městu Mělník. Jsou oblíbenými hosty mnoha zdejších projektů a každoročně se účastní Bitvy na Mělníku, Mělnického koštu a pravidelně působí na scéně Mělnického vinobraní.

Kam na Mělnicku za zábavou? Vyberte si!

Mělnicko - Přinášíme vám přehled kulturních událostí v regionu.

ON-LINE: Ptejte se ragbyového trenéra Roberta Votipky

Kralupy – Pomáhal zakládat kralupský ragbyový klub, prožil s ním všechny těžké chvíle a je nadále jeho výraznou součástí. Trenér Robert Votipka je jedním z těch, který se snaží ragby postavit na slušnou úroveň i u nás. A právě kralupský kouč je naším dalším hostem online rozhovoru pro Mělnický deník. 

V okolí Prahy mají vyjet nové vlaky. Budou mít jedno, nebo dvě patra?

České dráhy chtějí v příštích letech zásadně obnovit elektrické vlaky pro Pražskou integrovanou dopravu. Názor, jak mají vozy vypadat, se začíná v poslední době měnit. Pro dopravu v Praze a okolí chtějí České dráhy koupit jedenáct vlaků, které mají jezdit na lince z Milovic do Benešova u Prahy. Dopravce ve svých plánech zatím počítá s tím, že vlaky by byly jednopodlažní a sedmivozové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT