JIŘÍ ŘÍHA

Motoristy, kteří se potřebují dostat z jedné části Kralup nad Vltavou do té na druhém břehu, čeká náročné období. V pondělí se totiž zavře most T.G. Masaryka, který město rozdělené korytem řeky spojuje.

Podle místostarosty města Libora Lesáka si uzavírku jediného kralupského mostu vyžádala pokračující rekonstrukce krajské silnice II/101, na níž vznikají tři kruhové objezdy a podchod.

„Most nebude uzavřen jen pro dopravu, ale i pro chodce. Chodci i cyklisté budou moci využít lávku pro pěší, která je souběžná s mostem," konstatoval místostarosta a dodal, že právě bicykl bude po dobu uzavírky nejvhodnějším dopravním prostředkem pro pohyb ve městě.

Složitější to budou mít v době dopravního omezení, které by podle předpokladů mělo trvat až do začátku léta, motoristé. Ti, kteří se budou chtít dostat na druhou stranu Vltavy, čeká dvacetikilometrová objížďka.

„Objízdná trasa povede kolem Veltrus a Nelahozevsi do Nových Ouholic směrem na Velvary a dále po silnici od Velvar do Kralup. Tato trasa byla zvolena kvůli minimalizaci dopravní zátěže pro okolní obce," vysvětlila mluvčí kralupské radnice Lenka Moravcová.

Motoristé z Kralup a jejich blízkého okolí však nejspíš využijí silnici vedoucí do města nebo z města přes železniční nadjezd v Nelahozevsi. Tím na jedné jízdě ušetří zhruba dvanáct kilometrů. Stejnou trasou budou jezdit také autobusy.

Lávku pro pěší spojující Lobeček se starou částí města budou moci vedle chodců a cyklistů od pondělí 16. března využívat také vozy integrovaného záchranného systému, což jsou záchranáři, hasiči a policisté. Lávka je prý dimenzována i na těžké cisterny plné vody.

Třetí etapa stavby, která výrazně omezuje provoz v Kralupech, navazuje na předchozí dvě, při kterých stavbaři vybudovali kruhový objezd pod Hostibejkem a finišují se stavbou dalšího kruhového objezdu pod železničním viaduktem. Poslední etapa stavby má být nejnáročnější, protože počítá nejen s výstavbou třetí kruhové křižovatky Na Františku , ale i s překopáním celé silnice, kde má vzniknout podchod.

Rekonstrukce kralupského průtahu, kterou realizuje Středočeský kraj, vyjde na asi čtyřicet milionů korun. Zhruba čtvrtinu zaplatí město, které financuje nový podchod, novou lávku přes potok a veřejné osvětlení.