Definitivně hotovo by mělo být do června – podle očekávání by se však práce mohlo podařit dokončit dříve. Zatím však stále zůstává v platnosti objízdná trasa přinášející řidičům notnou zajížďku: vede prakticky skrz celé Kralupy a dál přes vesnici Debrno.

Hlavní problém této krajské silnice číslo III/24017 nacházející se ve svahu je v tom, že po předchozí opravě, provedené předloni pomocí betonu majícího silnici v kopci zpevnit a nového asfaltu, došlo v části komunikace k neočekávanému poklesu vozovky. Na vině bylo odplavování materiálu zemního tělesa pod hranou vozovky, což představovalo ohrožení i pro rodinné domy v těsném sousedství.

Loni 26. srpna proto začala důkladná rekonstrukce – s postupem prací rozplánovaným na osm měsíců. Jako dodavatele prací na odstranění havárie vybrala Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje českolipskou společnost SaM (což odráží hlavní náplň činnosti firmy: „Silnice a Mosty“), jež mohla nabídnout zkušenosti se sanacemi dopravních staveb. Práce mají stát 32,5 milionu korun. Přesná částka daná smlouvou dosahuje 32 493 340,21 Kč včetně DPH. Loni kraj zmiňoval sumu 34,7 milionu.

Během loňského léta a podzimu se podařilo opravit část silnice stoupající od kralupské křižovatky ulic Bořivojova, Minická a U Hřbitova až po první zatáčku, informoval ve čtvrtek krajský úřad. S tím, že jde o tři z pěti úseků, na něž je stavba rozdělena. V předvánočním období, od 13. prosince, začala zimní technologická přestávka. Souvisela podle krajského úřadu především s tím, že v období, kdy lze očekávat mrazy, většina betonárek dočasně přerušuje výrobu betonových směsí.

Letošní charakter zimy, která je zatím nebývale teplá, umožnil ukončit pauzu předčasně. Od pondělka se práce opět rozběhly. „Hned za první ostrou zatáčkou vzhůru se vinoucí silnice,“ upřesňuje čtvrteční sdělení krajského úřadu. S tím, že pracovníci dodavatelské firmy už zde odstranili asfaltový koberec až na původní dlažební kostky. Brzy dojde na vrty pro umístění zpevňujících pilot o průměru 600 a 800 milimetrů – a dále se počítá i s mikropilotami a následným vybudováním železobetonových úhlových stěn.