Zásadní změna v dopravě čeká na řidiče projíždějící hlavním tahem přes Kralupy nad Vltavou. V Mostní ulici v Lobečku bude ve druhé polovině letošního roku omezen provoz. Doprava bude řízena kyvadlově.

Středočeský kraj tam plánuje rekonstrukci křižovatky ulic Třebízského, Mostní a Třída Legií. Křižovatku řízenou semafory nahradí kruhový objezd. „Pokud vše půjde podle plánu, začne se s pracemi na začátku letních prázdnin," řekl Deníku starosta Libor Lesák.

Bývalá SOŠ a SOU Kralupy nad Vltavou.
Opuštěné učiliště v Lobečku koupí město. Znovu se tam mají učit děti

Kruhový objezd je sice projektem Středočeského kraje, podílet se na něm bude ale i město. „Plánujeme rozšíření parkovacích míst a okolní zeleň," dodal starosta. Celkové náklady se blíží ke čtyřiceti milionům korun. „Středočeský kraj má připravených 16 milionů korun. Rozpočet města počítá na okolní opravy a přístavbu některých výjezdů s 19 miliony korun," uvedl Lesák.

Petra Kučerová ze středočeské správy a údržby silnic Deníku potvrdila, že aktuálně už probíhá výběrové řízení na zhotovitele stavby. „Předpoklad zahájení stavby je během první poloviny tohoto roku. Stavba bude trvat přibližně šest měsíců,“ uvedla Kučerová s tím, že náklady by měly dosáhnout 38 milionů korun včetně daně z přidané hodnoty.

Ilustrační foto.
Mělnicko: TOP 5 škol, jejichž žáci nejlépe zvládají přijímačky na střední školy

Nové dopravní řešení křižovatky před mostem v Lobečku, která je poslední světelná ve městě, má své zastánce i odpůrce. Například Michaela Vopálenská věří, že by mohl přispět ke zpomalení nočních závodníků, kteří jezdí městem nebezpečnou rychlostí. Navíc túrují motory svých aut natolik, že budí spáče v širokém okolí.

„Kruhový objezd v Lobečku není špatný nápad, jen je potřeba ho postavit správně. Ne jako u Cukrovaru, kam je obtížné se z vedlejších ulic dostat," poznamenal Martin Palas z Kralup nad Vltavou v souvislosti s kruhovým objezdem na hlavním tahu městem na druhé straně řeky. I další řidiči poukazují na to, že kruhákem u restaurace Na Františku lze zejména v hlavním směru od mostu projíždět téměř bez přibrzdění, což pro auta vjíždějící tam z vedlejších ulic není příliš bezpečné.