Na most veslaře Straky od minulého pondělí nesmí vstupovat ani pěší. Do Mělníka tak musí volit zacházku přes nový most, nebo použít městské autobusy, které zajíždějí do Brozánek i do Hořína.
Městem se ovšem začaly nést hlasité názory, že vedení radnice mělo zařídit přechod přes vodu pro chodce. Nebo alespoň nechat postavit lávku. Podle místostarosty Mělníka Milana Schweigstilla je to ovšem nesmysl.
„Lávka by město vyšla na několik milionů a navíc pochybuji, že by v této zimě někdo na lávku chodil,“ uvedl místostarosta. Město má především povinnost starat se o svůj majetek a most se opravit musí, protože velmi rychle spěje do havarijního stavu.
„Kdybychom neudělali tuto generální rekonstrukci, došlo by v horizontu dvou až tří let k tomu, že by se most zavřel pro osobní dopravu, v dalších letech by pak byl zavřen i pro pěší. Protože most je opravdu ve špatném stavu,“ dodal na vysvětlenou Milan Schweigstill.
Způsob opravy vylučuje jakýkoliv pohyb osob na staveništi. „Most totiž téměř zmizí a bylo by to velmi nebezpečné,“ tvrdí Schweigstill s tím že z mostu zbude jen holá konstrukce. Silnice a chodníky se z mostu musí sundat, protože se odborníci musí podívat dovnitř, aby mohli přesně stanovit, které kovové části musí být znovu vyrobeny a vyměněny.
Potom se bude kovová konstrukce mostu čistit a dostane čtyři nové nátěry. „Ty stávající se dělaly ještě za dob minulého režimu a jsou plné nebezpečných jedovatých látek,“ vysvětlil první místostarosta. Nánosy barvy se musí odstranit tak, aby žádné částečky nenapadaly do řeky.
„Most se vlastně zabalí do plachtové roury, takže i z tohoto důvodu by těžko někdo mohl po mostě procházet. Není reálné, aby se tam lidi pohybovali.“
V tuto chvíli se ovšem zdá, že se vedení mělnické radnice skutečně podaří na letní měsíce zařídit přívoz, který nahradí spojení přes Labe. „Finance na provoz přívozu sice ještě nejsou schváleny radou, ale já osobně budu prosazovat, aby na tento účel byly peníze uvolněny, protože ta částka už je teď přijatelná,“ slíbil Schweigstill s tím, že přívoz by mohl být atrakcí pro turisty i místní občany.
Na opravu mostu Josefa Straky se městu podařilo získat dotaci padesát milionů korun, jeho podílem na nákladech přitom mají být pouhé dva miliony. Most, který je v havarijním stavu, prošel částečnou opravou už před třemi lety, kdy byly opraveny ledolamy a mostní pilíře, výrazně poškozené povodní před čtyřmi lety. „Tehdy jsme zaplatili za opravy přes sedm milionů korun,“ řekl místostarosta.