Že hnací kolejové vozidlo, prostřední ze tří lokomotiv táhnoucích nákladní vlak, hoří, zjistil strojvedoucí před sedmnáctou hodinou za jízdy.

Podle Michala Kuzmeniuka nákladní vlak ještě dojel do blízkých Dolních Beřkovic, kde byla dieselová elektrická lokomotiva české výroby odstavena na vedlejší kolej.

Strojvedoucí se marně snažil požár uhasit přenosnými hasicími přístroji. Na začátku zásahu je použili i hasiči, voda následovala až po odpojení lokomotivy od elektřiny.

Šlo o přenosné hasicí přístroje práškové i sněhové. Pěna z kysličníku uhličitého má skoro osmdesát stupňů pod nulou. „Zasahující hasiči museli chladit, protože oheň stále znovu začínal hořet," připomněl vyšetřovatel.

Záhy ale měli hasiči plameny pod kontrolou. „Podle odhadu zástupců firmy Severočeské doly, kolejová doprava, která je majitelem lokomotivy, dosáhly škody částky asi 4,7 milionu korun," řekl Michal Kuzmeniuk a doplnil, že hodnota hnacího kolejového vozidla je pětatřicet milionů korun.

Na místě zasahovali profesionální hasiči z mělnické stanice, kralupští hasiči sboru Českých drah, podnikoví hasiči z elektrárny v Horních Počaplech a místní dobrovolní hasiči.

Při požáru nedošlo k žádnému zranění.