VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Martin Kačur: S nočním provozem nepočítáme

Mělnicko /ROZHOVOR/ - Generální ředitel Letiště Vodochody Martin Kačur odpovídal na otázky Deníku.

10.12.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: ilustrační - Archiv VLP

Druhá verze studie EIA, která posuzuje vliv záměru rozšíření stávajícího vojenského letiště ve Vodochodech na životní prostředí, vyvolala vlnu připomínek odpůrců letiště.

Hlavní z nich se týkají především dopadů na znečištění emisemi, nebezpečí hluku pro obyvatele, či velké dopravní zátěže v okolí vodochodského letiště.
Podle generálního ředitele společnosti Letiště Vodochody Martina Kačura je dopracovaná studie, která leží k posouzení na ministerstvu životního prostředí, vypracována tak, aby negativní vlivy způsobené leteckým provozem, co nejvíce omezila.

Studie dopadů na znečištění emisemi počítá s výhledem na dva roky. Proč je výhled tak krátkodobý?
Studie počítá s maximální variantou nárůstu provozu letiště, a to s kapacitou pětatřicet tisíc pohybů letadel ročně, už v prvním roce provozu. To znamená, že tato varianta plně zohledňuje simulaci maximálního provozu z pohledu dopadů. Proto není nutné dělat simulaci na deset až dvacet let, když k žádné další změně v počtu pohybů letadel potom už nedojde.

Kritice neušel ani diagram, který znázorňuje hlukovou zátěž ze samotného provozu letiště. Na něm se hluk zastavuje nad obydleným územím a dál nepokračuje.
Čáry znázorněné na podkladové mapě označují hluk, který je relevantní pro posuzování v rámci studie EIA. Neznamená to, že mimo vyznačení se hluk nevyskytuje, ale je výrazně podlimitní a není relevantní pro posouzení vlivu na zdraví obyvatel v rámci studie EIA.

Iniciativa Stop letišti Vodochody se domnívá, že letiště bude záměrně vybudováno pro leteckou přepravu nákladů s použitím obřích letounů nad sto tun. Jsou jejich obavy opodstatněné?
Na letišti Vodochody nebudou přistávat letadla těžší než sto tun.

A jaké tedy?
Letiště je plánováno pro nízkonákladové a charterové společnosti a letadla s rozpětím křídel do šestatřiceti metrů s maximální vzletovou hmotností do sto tun. Zároveň pětačtyřicet metrů široká dráha bez zpevněných postranních pásů, která je na vodochodském letišti, může sloužit pouze pro letadla do rozpětí křídel šestatřicet metrů.

Rozšiřovat dráhu nebudete?
Vybudování infrastruktury pro větší letadla je pro nás s ohledem na potenciál lokálního trhu neekonomické a jako soukromý investor si takový luxus nemůžeme dovolit.

Posudek leteckého odborníka tvrdí, že prý ve Vodochodech nebude létat ročně pětatřicet tisíc letadel, ale dvojnásobek, a nejen ve dne, ale i v noci.
Ve studii EIA žádáme o povolení pro kapacitu pětatřicet tisíc letadel ročně. Zmiňovaný letecký odborník může porovnat naše plánované provozní výkony například s německým letištěm Hahn, které je zaměřeno právě na nízkonákladovou klientelu, a zjistí, že předpokládaný objem tři a půl milionu cestujících ročně lze přepravit zhruba pětatřiceti tisíci pohyby letadel za rok.

Ve studii EIA je uvedeno, jaké negativní účinky má hluk a emise na obyvatele, ale nijak to neřeší. Co hodláte pro snížení těchto negativních dopadů dělat?
V samotné studii EIA jsme přistoupili k opatřením, která významně snižují negativní dopady provozu letiště na zdraví obyvatel a životní prostředí.

Jaká opatření?
Letiště nepočítá s nočním provozem. Odletové a příletové tratě byly uzpůsobeny tak, aby byl převažující provoz odveden dále od areálů chemické výroby a center obcí. Bohužel, jak je tomu i u ostatních českých letišť, nikdy není možné vést letadla územím bez osídlení. Součástí projektu je i pří­
mé napojení letiště na dálniční síť, což významně ulehčí už dnes špatné dopravní situaci v některých okolních obcích.

Autor: Jiří Říha

10.12.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Zdravotnictví - Zdravotnictví Sociální pracovník 23 000 Kč Sociální pracovníci v oblasti péče o seniory (kromě péče o zdravotně postižené) Sociální pracovník/pracovnice. Požadované vzdělání: bakalářské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 23000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Požadujeme: znalost práce na PC (MS Office, IS GYGNUS výhodou), praxe není nutná, spolehlivost, empatie, kreativní myšlení , Nabízíme: mobilní telefon,příspěvek na penzijní připojištění, občerstvení na pracovišti, stravenky bez příplatku, Místo výkonu práce: 1. máje 22, Lužec nad Vltavou, Kontakt: telefonicky nebo osobně na adrese místa výkonu práce. Pracoviště: Senior-komplex s.r.o. - lužec nad vltavou, 1. máje, č.p. 22, 277 06 Lužec nad Vltavou. Informace: Petr Tauchman, +420 739 900 897. Obchod - Obchod Prodavač, prodejce 15 000 Kč Prodavači v prodejnách Prodavač/ka drogerie TETA. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: - praxe v oboru prodeje drogerie vítána, - komunikativnost a příjemné vystupování, spolehlivost, Kontakt: životopisy zasílejte e-mailem. Pracoviště: Iva nováková - kralupy nad vltavou, sídl. hůrka, sídl. Hůrka, č.p. 1037, 278 01 Kralupy nad Vltavou 1. Informace: Iva Nováková, +420 315 727 696. Řemeslné práce - Řemeslné práce Truhlář 12 200 Kč Zpracovatelé dřeva, truhláři (kromě stavebních) a příbuzní pracovníci Zpracovatelé dřeva. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 12200 kč. Volných pracovních míst: 4. Poznámka: Požadujeme: čistý trestní rejstřík, Místo výkonu práce: 9.května, 277 06 Lužec nad Vltavou, Kontakt: pí. Samusová, telefonicky po,st,čt, životopisy zasíejte e-mailem. Pracoviště: O.samus, s.r.o. 9.května, 9. května, č.p. 325, 277 06 Lužec nad Vltavou. Informace: Samusová, +420 777 266 522. Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 30 000 Kč Řidiči nákladních automobilů (kromě tahačů) Řidiči nákladních automobilů. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 30000 kč, mzda max. 35000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: - možnost prodloužení pracovního poměru,, -přeprava LPG lahví, prodejních klecí lahví a prázdných zásobníků na LPG lehkým nákladním automobilem o celkové hmotnosti do 6 tun, vybaveným hydraulickou rukou, rozvozy v pracovní dny, Místo výkonu práce: na provozovně KRALUPOL a.s v Kralupech nad Vltavou nebo ve Štětí-Hněvice, Kontakt: osobní schůzka na adrese Tyršova 535, 278 01 Kralupy nad Vltavou, životopisy zasílejte e-mailem , Požadujeme: řidičský průkaz sk.C+E, oprávnění řidiče k přepravě nebezpečných věcí v kusech (výhodou), znalost práce s hydraulickou rukou (výhodou), pečlivost, dobré komunikační schopnosti. Pracoviště: Kralupol a.s. - kralupy nad vltavou, lobeček, O. Wichterleho, č.p. 810, 278 01 Kralupy nad Vltavou 1. Informace: Iva Šlechtová, +420 315 705 101.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Na zámku Žleby natáčení vánoční pohádku Nejlepší přítel

Lákadlem víkendu jsou hlavně památky

Fotografie úniku škodlivin z mělnické elektrárny.
AKTUALIZOVÁNO
4

Před referendem o spalovně bijí odpůrci na poplach

Obyvatele paneláku ohrožovaly funkční střely

Neratovice – Svým uším a pak i očím se málem zdráhali uvěřit policisté z Neratovic, které krátce po nedělní půlnoci přivolala 46letá žena z Neratovic. Oznámila, že asi má v bytě střely, které by mohly být nebezpečné. Skutečně se jednalo o munici, kterou předchozího odpoledne našla u jezera Lhota, informovala ve středu policistka Markéta Johnová.

Přívoz jezdí až do konce září každý den

Mělník – Vzhledem k tomu, že turisté, ale i Mělničané ve velké míře využívají přívoz, který je náhradou za rekonstruovaný starý most Josefa Straky, rozhodla rada města o tom, že i v září bude jezdit denně od devíti do devatenácti hodin a stále bude přeprava pro cestující zdarma.

Pro Vánoce chystá Loučeň i neviditelný stromeček

Střední Čechy – Předvánočními přípravami žije již nyní tým zámku Loučeň na Nymbursku. Aktuálně se tam sice chystají na víkendové napoleonské slavnosti včetně pátečních napoleonských prohlídek, na akce s vánoční atmosférou nicméně již v tiskové zprávě upozornila Kateřina Groškov Řeháková.

Zdemolovaný motorák skončil po nehodě u Kralup na nádraží ve Slaném

Slaný, Kralupy /FOTOGALERIE/ - Zdemolovaný motorák zakončil svoji cestu v úterý večer v kolejišti na nádraží ve Slaném. Do města byl transportován poté, kdy jeho strojvedoucí jen zázrakem vyvázl živý ze zcela zničené kabiny. Na vině byla úterní ranní nehoda, která se stala kolem osmé hodiny na chráněném přejezdu se závorami na předměstí v Kralupech nad Vltavou, poté co na přejezd vjel kamion a srazil se s projíždějícím vlakem. Lehce zraněni byli čtyři lidé.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT