Města dnes poptávají převážně ucelené vizuální styly, i přesto ale jejich loga zůstávají důležitými koncentráty vizuálního sdělení. Měla by spolehlivě obstát v rámci příležitostných komunikačních kampaní, v kontextu vizuálního stylu různých městských organizací a rovněž také před soudem samotných obyvatel města.

„Logo Mělníka je příkladem kvalitně zvládnutého redesignu. Příliš se neohlíží na trendy, ale drží se docela konzervativně popisné symboliky. Největší téma Mělníka – příběh o setkání dvou řek – vypráví s nenucenou samozřejmostí jakoby mimochodem,“ říká Martin Maryška z Czech Design. Dodává také, že mělnické logo je v tom nejlepším slova smyslu malebné a úhledné.

Jeho návrh vymyslela Věra Marešová, která své umění prokázala již v případě oceňovaného loga města Brna. „V případě Mělníka vlnky výborně fungují s typografií a budou fungovat i za pár let, až si logo řekne o další redesign podle novějších trendů,“ dodává Maryška.