Zaskočit by je neměly ani silné mrazy, které mají přijít v následujících dnech. „Pokud nebude běžný slaný posyp, který se v těchto situacích obvykle provádí, stačit, použijeme solanku, to je směs vody a soli,“ vysvětlil Schindler.

Na letošní zimu mají technické služby připravených pět set tun soli a hromady písku. Do města vyrážejí jejich zaměstnanci se silničními sypači značek mercedes a renault. Používají i další sypač Multicar 25, materiály na ruční posyp vozí aviemi a multikárami. Ručně se musí uklízet sníh například z autobusových zastávek nebo z přechodů pro chodce. „Máme na to navíc najatých pět lidí z úřadu práce,“ doplnil ředitel technických služeb. Celkem se v Mělníku v zimě stará o téměř sto kilometrů vozovek, cest a chodníků asi třicet lidí.

Mezi nejrizikovější mělnické ulice patří podle Schindlera místa se strmým stoupáním a klesáním, jaká jsou například v ulicích Vodárenské, Fügnerově, Legionářů, Jarošově, Krombholcově nebo na Podolí. „Vážný stav bývá také ve Vehlovické ulici, kde je kamenné dláždění, které značně klouže,“ poznamenal il Schindler. Mezi trasami pro pěší je problematická především cestička pod mělnickým zámkem.