Mělnický starý most, který nese od loňského podzimu jméno mělnického veslaře Josefa Straky, by do třech let mohl sloužit tak akorát jako lávka pro pěší. Pokud by se tedy nedočkal opravy. Letošní povodně na technické památce, která volala po rekonstrukci už delší dobu, totiž napáchaly závažné škody.
Na tiskové konferenci to potvrdil mělnický starosta Ctirad Mikeš, podle něhož nákladná rekonstrukce začne v příštím roce. Město s ní počítá ve svém rozpočtu.
„Dojde na první etapu rekonstrukce, která se dotkne části mostu poškozené letošní povodní," konstatoval Ctirad Mikeš a dodal, že by v příštím roce měly být opraveny pilíře mostu, ledolamy, které jsou v dezolátním stavu, a výměny se dočkají i ložiska.
Na opravu následků velké vody na Strakově mostu, která vyjde zhruba na osm a půl milionu, získalo město téměř šestimilionovou dotaci.
Mnohem vyšší výdaje budou ovšem Mělník čekat v roce 2015, kdy dojde na druhou etapu oprav. „Za zhruba třiadvacet milionů korun necháme udělat novou vozovku, dojde k výměně zkorodovaných částí konstrukce a kompletnímu natření," vyjmenoval mělnický starosta. Podle něj by pak most měl bez velkých zásahů vydržet až padesát let. Levnější varianta, která by stála městskou pokladnu
o zhruba osm milionů méně, by mostu Josefa Straky prodloužila život jen o patnáct let.
Pokud by dnes mělo dojít k vybudování podobného mostu, jeho stavba by vyšla asi na 170 milionů korun, což by pro město velikosti Mělníka bylo nerealizovatelné.
Zavřít Strakův most pro dopravu je podle Ctirada Mikeše nemyslitelné. „Město potřebuje alespoň dvě komunikace přes Labe," uzavřel starosta.