Překvapila mě ochota prodavaček, nejenže souhlasily, ale dokonce mi k vybrané knize vrátily i peníze nazpět,“ řekla Martina Žárová.
Do obchodů s elektronikou, sportovním vybavením, oblečením a ostatním zbožím se každoročně po Vánocích hrnou lidé s věcmi, které jim Ježíšek nadělil, ale netrefil se do jejich gusta. Když člověk z vánočního papíru vybalí o dvě čísla menší botky, dvě empétrojky nebo nevkusné hodinky, nezbude mu nic jiného, než jít s prosíkem do obchodu.
Obchodníci jsou většinou na výměny zboží připraveni, jelikož se to už pomalu stalo tradicí. Ačkoli výměny nepatří k jejich zákonným povinnostem, ve většině případů zákazníkům vyhoví.
Ne vždy to jde však snadno. I když jsou prodavači k zákazníkům většinou vstřícní, mají podmínky, za kterých zboží zpět mohou přijmout či nepřijmou, peníze ale vrací jen v krajních případech.
Podle vedoucího mělnické prodejny Sportisimo Romana Opolzera začínají zákazníkům zboží vyměňovat od prosince do konce ledna. „Zboží musí být v takovém stavu, jako si ho zákazník odnesl, se všemi cedulkami a samozřejmě s účtenkou o koupi,“ řekl vedoucí prodejny sportovního zboží.
Zboží zakoupené v mělnickém supermarketu EVA mohou nešťastně obdarovaní také vyměnit. „Každoročně máme po Vánocích několik desítek výměn, letos už se to blíží stovce,“ uvdla Romana Tomanová z oddělení reklamací.