S přechodnou úpravou provozu v centru Mělníka musejí až do konce tohoto týdne počítat řidiči, kteří pojedou přes náměstí Míru. Ulicí Legionářů, která při běžném provozu slouží jako vjezd i výjezd, se dostanou pouze na náměstí. Vyjíždět musejí přes část pěší zóny v ulici 5. května a Palackého náměstí. Dočasná změna ale paradoxně mnoha řidičům vyhovuje.

Podle bleskového průzkumu Mělnického deníku by osm z deseti dotázaných šoférů z Mělníka uvítalo výrazné změny na náměstí. Zjednosměrnění ulice Legionářů a výjezd na druhé straně náměstí vyhovuje řidičům zejména proto, že se v případě absence volných parkovacích míst nemusejí složitě otáčet. „Jet přes Mělník je teď spíš jako zkouška pekla. To, jak se teď jezdí přes náměstí, je ale docela dobré. Škoda, že je tam normálně pěší zóna,“ uvedl čtyřiadvacetiletý Petr Smetana z Mělníka.

Kvůli dopravním komplikacím, které za běžného provozu na náměstí Míru denně vznikají, vznikl před rokem návrh na úpravu parkovacích míst i samotného provozu. Tehdy se počítalo s nárůstem parkovacích míst o přibližně dvacet nových příčných stání podél podloubí.

Trn z paty měla řidičům přinést relativně malá úprava provozu, kdy by byl zprůjezdněn prostor kolem podloubí. Na celém náměstí by tak vznikl jednosměrný provoz, řidiči by pro výjezd do ulice Legionářů museli celé náměstí objet. „Raději bych jezdil dokola, než se tam pitomě otáčel,“ řekl Jan Švastal, jeden z příznivců úprav na náměstí Míru.

Změny parkovaní a provozu se nakonec neuskutečnily, nepodpořil je dostatečný počet zastupitelů. Měli strach, že by úprava mohla zkomplikovat žádost o dotaci na revitalizaci historického centra. Změna totiž nebyla obsažena v regulačním plánu, na jehož základě město o dotaci z Evropské unie žádalo. Konečné úpravy na náměstí tak přinese až samotná revitalizace.

Co vadí řidičům na náměstí?
Největším problémem náměstí Míru za běžného provozu je pohyb aut u parkovacích míst. Cesty, které lemují parkovací místa, jsou totiž vždy na jednom konci neprůjezdné, ústí totiž do pěších zón. Při větším počtu automobilů tak dochází k ucpání komunikace. Když řidič nenajde parkovací místo, musí se otáčet, aby mohl z náměstí odjet. Stejná situace je jak před budovou Komerční banky, tak radnice. Někteří řidiči řeší situace bezradně a projíždějí kolem podloubí i přes zákaz.