Zásoby chemického posypu navýšily oproti minulé zimě skoro o polovinu.

Potvrdil to ředitel Technických služeb města Mělníka Oldřich Schindler. „Zásoby jsme posílili s ohledem na předchozí zimu, která byla na mělnické podmínky mimořádná,” konstatoval Schindler a dodal, že náklady na zimní údržbu byly oproti běžným zimám až trojnásobné.

Náklady tehdy navýšilo také dodatečné dokupování soli, jejíž ceny dodavatelé během zimy zvedali. „Letos jsme sůl naváželi už od června, kdy byla zhruba o pětadvacet procent levnější než v zimní sezoně. Nemusíme ji samozřejmě všechnu spotřebovat, použitelná je nejméně pět let,” vysvětlil ředitel technických služeb.

Sůl ze sypačů bude na silnice a chodníky v nadcházející zimě padat, jen když to bude opravdu nutné. Mělnická radnice tím chce šetřit přírodu i náklady.
Solit se budou především frekventované silnice a chodníky. Například na historické centrum města, které má za sebou revitalizaci, by se sůl vůbec dostat neměla, hrozilo by totiž poškození dlažby.

„Pokud to dovolí podmínky, snažíme se pluhovat a chodníky vymetat kartáčem. V okamžiku, kdy je ale takové náledí, že je posyp inertním materiálem bez účinku a hrozí nebezpečí úrazu, je nutné chemické ošetření použít. A k tomu loni jednou došlo,” řekl Oldřich Schindler.

Na údržbu silnic v Mělníku budou opět nasazeny čtyři vozy – renault, mercedes a dvě multikáry, které budou odklízet sněhovou nadílku především z hůře přístupných míst, jako jsou například sídliště obklopená zaparkovanými auty. Na chodnících pak budou jako v předchozí zimě operovat tři univerzální stroje holder a bucher osazené sypacím zařízením a čelní radlicí nebo rotačním kartáčem.

V případě, že by došlo ke sněhové kalamitě, město povolá do terénu i externí firmy, které by uklízely okrajové části Mělníka. Technické služby by se pak zaměřily především na hlavní silnice a centrum města.